Шостого грудня до виконання посадових обов’язків приступив Данііл Меньшиков, якого відрядили з Черкас до Львова очолити одну з найбільших митниць в Україні, щоправда – в статусі в.о. Натомість його попередника, Іллю Ніжнікова, який посів свою посаду за результатами офіційного конкурсу, – відрядили до Києва, як то кажуть, перекладати папірці з одного стола на інший.
Чим керувався в.о. Голови Держмитслужби України В’ячеслав Демченко приймаючи таке рішення невідомо, адже жодного публічного пояснення цієї ротації не було. Зрештою те, що сам Демченко не встигнувши розібратись у тонкощах роботи митниці, розпочав свою «реформу» просто перетасовуючи кадри на регіональних митницях дало свій негативний результат. Митниця, принаймні Львівська, стала дуже публічною структурою. Не те щоб відкритою, а саме публічною, адже чи не щотижня, під головування 32-літнього «фахівця» Данііла Меньшикова, тут почали народжуватись нові скандали, які у Києві банально залишили поза увагою, пише Незалежна служба новин.
Першими результат роботи Львівської митниці після міні-реформи оцінили далекобійники та власники логістичних компаній, адже черги на пунктах пропусків стали вимірювати не годинами, а днями. Таке трапляється, коли на ключові пости переводять працювати людей з аеропорту, натомість фахових спеціалістів ротують на менш завантажені пункти пропуску. Дороги біля ПП «Шегині», «Краківець» та «Рава-Руська» перетворились на суцільний корок, притому в обидві сторони.
Аби підсилити боротьбу з контрабандою та порушенням митних правил Данііл Меньшиков запросив до своєї команди Юрія Приходька.
Довго чекати на ефект від цього підсилення не довелось. Методом досліджень та моніторингу встановлено: Львівські митники перестали розрізняти новий одяг від секонд-хенду. 17 грудня на пункті пропуску «Корчова-Краківець» митники намагались оформити цілу вантажівку нового одягу з Китаю як вживаний, це б дало змогу занизити вартість розмитнення або уникнути його взагалі. Завдяки військовим з оперативно-розшукового відділу Держприкордонслужби цьому вдалось запобігти. Керівники Львівської митниці та Держмитслужби України цю історію просто замовчали.
Перед самим Новим роком Львівські митники знову відзначились, цього разу пропустили до Польщі велику партію цигарок. Більше 2 000 пачок сигарет виявили польські правоохоронці з Управління національних доходів. Попри те, що ця історія набула розголосу у сусідній країні – на українській стороні знову тиша: ні тобі звільнень, ні відсторонень. Понад те, очільник Держмитслужби України В’ячеслав Демченко вирішив продовжити кредит довіри в.о. керівника Львівської митниці Даніілу Меньшикову, відрядивши до Львова ще на місяць.
Закріпившись у кріслі керівника Львівської митниці до початку лютого Данііл Меньшиков продовжив свій шлях боротьби з контрабандою. Боротьба виявилась настільки успішною, що довелось втручатись навіть слідчим ДБР та прокуратури: 10 січня інспектор поста «Рава-Руська» завантажив до картки митного оформлення фотографію порожнього мікроавтобуса, при тому що авто було «під зав’язку» запаковане товаром. Лише за цим епізодом збитки завдані державі оцінено в 121 тисячу гривень. Але це лише один задокументований випадок, скільки таких «порожніх» бусів заїхало на територію України ми навряд чи колись дізнаємось.
Навіть у Комітеті з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради України зрозуміли, що питання контрабанди вже абсолютно неконтрольоване (або навпаки) керівництвом Держмитслужби і очільниками регіональних митниць. Голова Комітету Данило Гетманцев задекларував готовність до гострих кадрових рішень вже у лютому:
«Якщо продовжуватиметься та сама вакханалія, яка є сьогодні, доведеться приймати рішення.А там десь за нашими оцінками ховається приблизно мінімум 50 млрд гривень надходжень до бюджету. Якщо це все триватиме, то вже у лютому ухвалимо кадрові рішення щодо митниці. буде потрібно, ми змінимо керівництво всього цього органу».
Схоже, у Львові прислухались до слів Данила Гетманцева та гуляють як востаннє. Заголовки новинних сайтів, накшталт: «У Львові затримали п’яного митника» вже стали абсолютно буденними.
25 січня, повертаючись зі святкування на роботі, начальник відділу протидії митним правопорушенням Мар’ян Бердрій сів за кермо автомобіля на підпитку. Його зупинили поліцейські та встановили, що рівень алкоголю в держслужбовця майже вдвічі перевищив допустиму норму. Зрештою, якщо керівник має слабку волю до наркотичних препаратів, то й самих митників за п’яне водіння карати не обов’язково – вирішили на Львівській митниці і навіть не відсторонили свого «кадра» від виконання обов’язків.
Чи продовжить свою роботу на посаді в.о. Начальника Львівської митниці Данііл Меньшиков залежить від покровителя усіх його гріхів, В’ячеслава Демченка, який вправі продовжити відрядження свого підопічного до Львова ще на місяць. Звісно, якщо встигне це зробити, адже контракт самого Демченка завершується 5 лютого, і, як ми розуміємо, віри йому вже немає ні в Комітеті з питань фінансів, податкової та митної політики, ні в Офісі Президента, адже як показало крайнє засідання РНБО що митниці – хороші люди не завжди є ефективними керівниками. Демченко винятком не став….