Новий врожай пшениці, на який є попит, майже не контрактується за форвардами. Причина – обмеження руху кораблів з українською агропродукцією гуманітарним зерновим коридором та західними кордонами.
Водночас запаси старого врожаю “тиснуть” на ціни, а всі поставки спрямовані на малі порти. Великі морські порти не продають новий врожай, розповідає наймолодший фермер заходу України Віктор Візний виданню ArgoTer.
Минулий тиждень був слабким для експорту української агропродукції, тільки 11 кораблів вдалося відправити зерновим коридором. Мінімум 15 кораблів Україна відправить наступного тижня. Очікується, що в травні з морських портів України може вийти менш як 60 кораблів.
“У квітні було експортовано майже 1,4 млн тонн пшениці, прогнозуємо 1 млн тонн експорту на травень, проте це буде залежати від функціонування зернового коридору. Попит на пшеницю старого врожаю є, маємо значні запаси у 8 млн тонн, але весь експорт тепер зосередиться на малих портах, залізничних та авто-поставках. На чорноморських портах пшеницю фактично не продають”, – зазначає Візний.
Щодо продажу нового врожаю, то враховуючи логістичні проблеми, трейдери не ризикують укладати форвардні угоди, оскільки не розуміють, чи зможуть відвантажити зерно у серпні.
По новому врожаю Україна поза ринком, форварди укладають слабо, можливі угоди з поставкою у липні-серпні через малі порти, але невеликими партіями, максимум 2-3 тис. тонн і по низькій ціні – 170 доларів за тонну. Ринок переходить на спот.
Ціни на продовольчу пшеницю на умовах CPT на малих портах на поточному тижні знаходяться у діапазоні 190-195 $/т. До кінця місяця можна очікувати зниження експортної активності та просідання цінників до рівня 175-180$/т. Наприкінці травня прогнозується зближення цін на старий та новий врожай пшениці.
Щодо нашого СРТ-ринку пшениці, то ми фактично відрізані від світу. Канали для продажів дуже обмежені. Як вже йшлося, маємо запаси пшениці, які будуть тиснути на ціни.