Сьогодні у Львові можна нарахувати 11 трамвайних маршрутів. Але з випуском трамваїв є певні проблеми. Так, 27 грудня, повідомлялось, що з технічних причин на лінії не виїхали одразу 11 трамваїв. Скільки ж трамваїв виходить на лінію та які виникають проблеми з організацією трамвайного руху Форпосту розповів начальник служби диспетчеризації та організації руху ЛКП «Львівелектротранс» Володимир Забавський.
За його словами, на лінії, якщо дотримуватись плану, мають виїжджати 75 трамваїв, але через складні погодні умови, а відтак через те, що електрообладнання виходить з ладу, на маршрути виїжджають 60-65 трамваїв. «Погода вносить свої корективи і відповідно незручності для львів’ян – вода та сніг потрапляють в електрообладнання і трамваям доводиться з’їжджати з лінії. Було б добре, якби місто краще чистило дороги, менше було б тих ремонтів. Неочищені дороги виводять трамваї із ладу і це знову влітає нам в копієчку, бо потрібно купити відповідний блок, контактор. Тому на даний час їздить орієнтовно 60 трамваїв, решта – на ремонті. «Електрон», звісно, кращої якості і вони більш витривалі, ніж старі моделі, і більш захищені».
Володимир Забавський каже, що популярну «вісімку» насправді не підтримують за рахунок інших трамваїв. А людям доводиться довго очікувати на трамвайний транспорт через горе-паркувальників.
«На «вісімку», як правило, виходять «Електрони» і повністю оновлені трамваї, загалом 8 трамваїв. Така ж кількість виходить на «трійку» - 8 одиниць з інтервалом руху 7 хвилин. На «двійку» 10 одиниць з інтервалом 6 хвилин. Туди можна включити ще 5 вагонів з 10-го маршруту, який фактично на 85% повторює маршрут «двійки». Але проблема не стільки в тому, що трамваї ламаються. У нас страшна проблема з паркуванням і ДТП. Особливо в районі Личаківської. Там систематично, якщо вдень 2-3 ДТП не стається, то це вже «надзвичайна ситуація». От на третьому маршруті машина знесла стовп, трамваї не курсували з 20.00 до кінця робочого дня. Ми виставили рахунок власнику машини, оскільки його визнали винним. З нашої сторони було стягнено 5 тисяч гривень. У судах зараз багато справ лежить щодо незаконних паркувань. Для нас особливо проблемна ділянка – це Старий Ринок-вулиця Богдана Хмельницького. Я б хотів додати ще трамваїв на «трійку», бо є скарги мешканців. У нас велика проблема по вулиці Івана Франка-Шухевича, але вже прийнято рішення змінити там рух. У мене люди на вул. Княгині Ольги не розуміють, чому немає трамвая, а вони в мене всі стоять на Шухевича, в заторах, щоб заїхати на Соборну», - зазначає Володимир Забавський.
Зараз на лініях у Львові курсують 9 нових «Електронів» (один на 1-му, 5-секційний на 9-му, решта працюють на 8-му). А загалом, у Львові є трамваї ще 80-тих років виготовлення. «У нас є трамвай з 1981-го року, 87-го років… Але трамваї безпечні. Проводяться щоденні техогляди і є технічний денний огляд раз в тиждень і є технічний огляд №2, більш розширений, з заміною певних елементів кузова, механізмів і тоді йде процес середнього ремонту і капітального. Капітальний – трамвай ремонтується фактично з нуля – з заміною підлоги, опалення, агрегатів. І тоді він може ще 10-15 років служити», - говорить представник «Львівелектротрансу».
Минулого року, за словами Володимира Забавського, капітально відремонтували два трамваї – 1153 і 1030, а в перших числах січня на 8-мий маршрут вийшов капітально відремонтований трамвай 1100. За його словами, провести капремонт у рази дешевше, аніж купити новий трамвай. «500 тисяч гривень в середньому місту обходиться капремонт трамваю. Якщо купити той же «Сіменс», то це орієнтовно 1,5 мільйона євро, а якщо «Електрон», то це все одно мільйони гривень. Капремонт все одно дешевше».