17 січня Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті» (р.№ 4121), який відкриває шлях до впровадження електронного квитка в міському пасажирському транспорті.
Підтримали Закон 265 народних депутатів.
«Цей закон не просто дає органам місцевого самоврядування впроваджувати Е-квиток в громадському транспорті, це змусить систему громадських перевезень запрацювати ефективно та прозоро. Фактично це кардинальне реформування сфери перевезень громадським транспортом, щоб ми нарешті дійшли до стандартів цивілізованих країн світу», - наголосив співавтор законопроекту Ігор Васюник.
Парламентарар підкреслює, що законопроект №4121 відкриває двері місцевому самоврядуванню для самостійного впровадження та визначення порядку функціонування автоматизованої системи обліку оплати проїзду та встановлення обов’язковості Е-квитків для пільговиків.
«Міста нарешті отримали змогу впровадити Е-квиток. Це підвищить безпеку на дорозі, буде реальний облік пасажиропотоку, це дозволить вивести кошти з «тіні», це шлях до зручного способу оплати за проїзд – банківською карткою, через мобільний телефон, тощо. Нарешті ми зупинимо таке ганебне явище, коли пенсіонерів водії маршруток виганяють з транспорту, не буде фальшивих пільгових проїзних. Це – реальна реформа згідно з європейськими принципами, яка матиме вплив на економіку в масштабах всієї країни. При чому неважливо: це комунальний перевізник, чи приватне підприємство. Можна буде оцінити реальних обіг коштів, а відповідно – оцінити обґрунтованість тарифів на перевезення та можливості оновлення автопарку перевізника», - переконаний Ігор Васюник.
За словами парламентаря, якщо взяти для прикладу місто Львів, то, за підрахунками самих перевізників, 40% коштів цієї галузі у місті знаходиться в тіні. Схожа ситуація і в інших містах України.
«Відтак ми зможемо реально оцінити фінансовий стан приватних перевізників, чи аргументовані їхні тарифи, в який термін можна вимагати оновлення автопарку замість тих «корит», що сьогодні їздять містами. Так само ми зможемо оцінити реальний фінансовий стан комунальних перевізників: чи аргументовано їм компенсували збитки з міського бюджету і чи дійсно вони збиткові. Зрештою як приватники, так і комунальні підприємства зможуть складати реальні бізнес-плани розвитку. Для пасажирів ухвалення такого закону означає одне - покращення надання якості послуг: починаючи від графіків руху транспорту, достатньої кількості одиниць техніки на маршрутах, стану самих автобусів чи електротранспорту і закінчуючи безпекою руху, комфортом», - підсумовує Ігор Васюник.
Нагадаємо, що згаданий законопроект № 4121 щодо провадження Е-Квитка підтримали: Міністерство інфраструктури, Європейський банк реконструкції та розвитку, Європейський інвестиційний банк, Асоціація міст України та Асоціація відкритих міст України, понад 22 міст України в т.ч. обласні центри.