Рівно чотири тижні мешканці мікрорайонів Рясне-1 і Рясне-2 та сіл Рясна Польска і Рясне-Руська блокують доїзд до колишнього заводу «Сільмаш», де вже змонтована лінія для пресування сміття. Тим часом почалися роботи і в другому ангарі.
«З 20 січня ми самоорганізувалися і домовилися, що будемо цілодобово чергувати. Хтось має вільний графік, хтось долучається ситуативно, є ті, хто підвозить їжу. У нас є група швидкого реагування. Ми мусимо постійно бути на зв’язку. Приблизно 12-15 чоловік є на чергуванні. Жінки відводять дітей до садочків – і сюди. Хтось три години чергує, хтось – п’ять, вночі чергують. Люди допомагають їжею, дровами», – розповіла мешканка Рясного Ольга Зборівська.
Рясняньці не готові миритися із появою ще одного підприємства, до того ж пов’язаного з переробкою сміття. Крім того, мешканців вже не вперше намагаються ввести в оману.
«Ми не можемо вірити жодним обіцянкам. Нас вже просили напередодні Євро-2012 пустити «Онур» (йдеться про асфальтний завод – ред.). Був підписаний договір про час перебування, тобто до 2012 року. Сьогодні 2017-ий – «Онур» і далі стоїть. А доріг у Рясному як не було, так і нема. Навіщо нам «Онур»?» – дивується пані Ольга.
Сьогодні мешканці району збентежені, що вони не можуть отримати відповіді на запитання, які їх турбують: чому сміття не сортують, а пресують як є, що будуть робити з інфільтратом, чи збудують якісь очисні споруди тощо.
«Ми хочемо отримати відповіді, а нас просто ігнорують», – зазначила жінка.
Тим часом ЛКП «Львівспецкомунтранс» поспішає з монтажем лінії.
«У перші тижні, коли ми розпочали блокування, на «Сільмаші» були ще італійці, які монтували лінію. Коли ми з ними спілкувалися, то вони дуже дивувалися, навіщо нам така застаріла лінія. Тобто цей проект – це минуле», – каже Ольга Зборівська.
Ситуація навколо «Сільмашу» загострюється. За вказівкою голови Львівської облдержадміністрації приміщення з пресувальною лінією було опломбоване, але вже наступного дня директор Департаменту житлового господарства та інфраструктури міської ради Сергій Бабак пломби зірвав. Згодом на підприємство прибув директор департаменту екології ЛОДА Руслан Гречаник і головний екоінспектор Микола Маланич, які встановили нові пломби на приміщення.
«Нам охорона погрожувала ножем. У таких випадках ми це фіксуємо, знімаємо і викликаємо поліцію З і свого боку «Львівспецкомунтранс» присилає свою юристку. Вона теж викликає поліцію, ображає нас і вимагає прибрати протестувальників, мовляв її здоров’ю шкодять бочки, біля яких гріються люди. Поліція приїжджає до нас і вдень і вночі. Вони фіксують, що жодних порушень у нас нема», – додала мешканка Рясного.
Останній інцидент на «Сільмаші» стався сьогодні. Стало відомо, що почалися роботи у другому ангарі, і двоє активістів пішли перевірити, що відбувається. Тим часом їх замкнули у приміщенні.
«Добре, що вони мали при собі телефони і змогли повідомили, де вони. Люди швидко організувалися, прийшли на допомогу і зараз там тривають дебати. Все це дуже страшно», – зазначила Зборівська.
Рясняньці вважають, що їх знову хочуть обдурити. Щоразу, окрім красивих обіцянок, вони нічого не отримують.
«Ми не дозволимо тут влаштувати полігон смерті. У нашому районі вже не один рік пресують картон і пластмасу. Скільки ще тут має з’явитися подібних підприємств. Тим часом є тільки два дитячі садочки, а нові будинки з’являються один за одним», – резюмувала пані Ольга.
Сьогодні з бюджету Львівської міської ради було вже витрачено понад 7 мільйонів 766 тисяч гривень для облаштування пресувальної лінії на території колишнього «Сільмашу». Про це свідчить звіт тимчасової контрольної комісії з ЛМР з питань перевірки та контролю за процесами збирання, зберігання, перевезення, утилізації і захоронення ТПВ. Крім того, оренда обладнання в ТОВ «Грінера Україна» обходиться у 10 гривень на місяць.
Якщо більш детально про фінансовий бік справи, то загальна вартість приміщення – 1 582 560 гривень, приєднання до електричних мереж – 304 487 гривень, благоустрій території обійшовся у 1 489 398 гривень, заміна вікон, ремонт покрівлі, обшивка стін, фундамент, бетонна підлога – ще 1 499 354 гривні, будівництво мереж каналізації, водогону, резервуару тощо – 1 495 087 гривень і електромонтажні роботи – 1 395 342 гривні.
Варто зазначити, що передбаченої договорами підряду кошторисної документації, а також платіжних документів щодо здійснення оплат за цими договорами ЛКП «Львівспецкомунтранс» контрольній комісії не надало.
Оксана ДУДАР, Дивись.інфо