1 parkuvpipУ Львівській міськраді хочуть розвантажити центр міста від припаркованих вздовж вулиць автомобілів, які перешкоджають руху громадського транспорту. Із кінця вересня в місті почнуть працювати інспектори з паркування, які матимуть нові повноваження для евакуації машини та випису штрафу водію. Про це сьогодні, 14 травня, Львівському порталу повідомив  начальник управління безпеки міста Львова Юрій Діль.

Як розповів начальник відділу з паркування ЛКП «Львівавтодор» Сергій Париляк, сьогодні у Львові, особливо в центральній частині, водії ігнорують платні парковки, адже платити за кілька годин простою на ній є недешево.

Відтак парковки в центрі, на вул. Валовій чи біля «Вернісажу», можуть бути заповнені тільки на 70-80%.

«Сьогодні люди вже зрозуміли, що приїхати на цілий день, наприклад, на парковку на вул. Валовій і оплатити 20 грн за годину – це б’є по кишені. Люди приїжджають туди на годину-дві. Натомість відкриті зони паркування, де є паркомати, але немає контролю, є на 100% запарковані. Це, наприклад, просп. Шевченка, вул. Словацького, Коперника, Костюшка, Січових Стрільців. Але і тут є складна ситуація. Вартість паркування у відкритих зонах становить 15 грн/год. І людина, яка приїхала на роботу в центр на вісім годин, в кращому випадку оплатить одну годину паркування, поставить цей чек під лобове скло, а сама піде на весь день», – розповів Сергій Париляк.

Аби владнати ситуацію з запаркованими вулицями, із 27 вересня у Львові почнуть працювати інспектори з паркування, повноваження яких дозволять на місці штрафувати водія за припаркований автомобіль на проїжджій частині у два або більше рядів, на трамвайних коліях, на пішохідних переходах та на зупинках громадського транспорту. При цьому в таких випадках машину відразу евакуйовуватимуть.

«27 вересня цього року вступає в дію новий закон «Про реформування паркування у містах». Кожен орган місцевого самоврядування буде створювати відділи інспекторів із паркувань. Це будуть посадові особи, які матимуть право накладати постанови на порушників правил паркування на платних зонах, а також приймати рішення на місці, виписуючи постанову, роблячи фото- і -відеофіксацію, евакуйовувати транспортні засоби на спецмайданчики. Ми плануємо штат орієнтовно до 30 осіб, щоб у кожному районі були декілька інспекторів, які працювали би переважно у денний час доби», – зазначив начальник управління безпеки міста Львова Юрій Діль.

За його словами, у Львові вже розпочався відбір інспекторів паркування, які ще мають пройти спеціальні навчання. Також важливим у роботі таких інспекторів має стати оновлений реєстр власників транспортних засобів.

«До 1 вересня має запрацювати Єдиний реєстр МВС власників транспортних засобів, бо є багато запитань, у першу чергу, стосовно автомобілів на іноземній реєстрації. Адже на місці виписати протокол власнику, а не водію, сьогодні є досить проблематично. Відповідно, у реєстрі МВС має бути база з доступом до інформації про власника таких транспортних засобів. Інспектори з паркування матимуть доступ до цієї бази, кожен матиме свій електронний пристрій, наділений відразу фотовідеофіксацією з прив’язкою до GPS-координатів, і зможе вносити дані до реєстру адмінпорушень», – пояснив Юрій Діль.

Також він зауважив, що власники автомобілів на іноземній реєстрації оплачуватимуть штрафи за паркування у Львові тоді, коли перетинатимуть кордон, адже базу з даними штрафів матимуть і прикордонники.

Станом на сьогодні є у Львові працюють чотири евакуатори. Однак такої кількості, за словами Юрія Діля, наразі є достатньо.