Zik

ratushaЛьвів посів сьоме місце у рейтингу публічності органів і місцевого самоврядування. Однак до Львівської міської ради є ряд зауваг. Про це сьогодні, 27 грудня, під час прес-конференції у Львові заявив координатор кампанії «Вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування» Олександр Неберикут.

«Під публічністю розуміється не лише доступ до публічної інформації, а й рівень взаємодії посадовців та органів місцевого самоврядування, депутатів з мешканцями», – повідомив Олександр Неберикут.

Він зазначив, що рейтинг публічності вимірюють у відсотках: «Максимальний рівень публічності – 100%. Це означає, що місцева влада повною мірою виконує всі вимоги законодавства щодо публічності. Протягом останніх чотирьох років не було міст, які б демонстрували публічність вищу, ніж 80%. За нашою класифікацією є чотири рівні міст: з більше як 80% – це публічні, 60-80% – задовільний рівень публічності, 40-60% – це низький рівень публічності, менше як 40% – це непублічні міста».

Олександр Неберикут повідомив, що лише два міста мають понад 80% публічності. Це Луцьк та Івано-Франківськ. Львів має 61% публічності. Публічність ЛМР у розрізі є такою: публічність міського голови – 54%, депутатів – 64%, виконавчих органів – 64%.

Інформаційний директор громадської мережі «Опора» Ірина Швець зазначила, що у порівнянні з минулим роком рівень публічності виконавчих органів ЛМР зменшився – з 66% до 64%.

За її словами, немає катастрофічної проблеми з публічністю у міськраді, а її рівень зменшився швидше через зміни у законодавстві, на які виконавчі органи не здатні швидко реагувати. Ірина Швець зазначила, що цього року покращився рівень оприлюднення інформації на сайті ЛМР. Там можна легко ознайомитися із структурою міськради, її заступниками, можна знайти очільників департаментів, управлінь.

Та є проблеми з анонсами засідань виконавчого комітету ЛМР.

«Їх (виконкоми, – ред.) анонсують зазвичай за день. Тому потрапити громадянину на засідання у такі стислі терміни вкрай важко», – зазначила Ірина Швець. Водночас вона похвалила надання адмінпослуг, деякі з яких можна отримати он-лайн.

Серед недоліків Ірина Швець назвала відповіді на інформаційні запити.

«Якість відповідей дещо погіршилася. Ми не отримали відповідей на всі свої запити», – зазначила вона.

Юрист «Опори» Наталія Радиш додала, що за рік рівень публічності міського голови Львова зросла на 6%. На сайті ЛМР з’явилась візуалізація даних про дохідну і вихідну частини міського бюджету. Разом з тим, досі відсутня можливість бачити актуальну редакцію бюджету в одному файлі. Цьогоріч був реалізований також проект громадського бюджету Львова, сформовано карту де жителі Львова можуть бачити візуалізацію того, що робиться в рамках цієї програми.

Однак у мережі досі немає опису повноважень міського голови. Крім того, недостатньо часу мер приділяє на прийом громадян – всього шість годин на місяць.

Наталія Радиш додала, на сайті ЛМР також немає усіх розпоряджень міського голови. Зокрема, відсутні документи про премії, надбавки, призначення. Вона зазначила, що проблемним з минулих років залишилося питання звітування міського голови перед громадою на відкритій зустрічі.

Координатор кампанії «Вимірювання Індексу публічності місцевого самоврядування» Олександр Неберикут повідомив, що публічність депутатів покращилась, порівняно з минулими роками. Ключовим досягенням є оприлюдення інформації, адже в інтеренті можна знайти усі проекти рішень, дані про засідання постійних комісій, перебіг та результати пленарних засідань.

Позитивним є і підзвітність перед мешканцями, але немає уставлених механізмів, як це має відбуватися.

«В очах звичайної людини, яка не заглиблюється у стан справ, Львів виглядає досить привабливо з точки зору публічності. Але дуже часто ціною іміджевих речей є те, що на багато бюрократичних формальних процедур закривають очі або просто не вистачає часу. У нас добрий новинний сайт, але поганий ресурс з точки зору висвітлення управлінської складової. Якщо закрити ці проблеми, то львів може суттєво підвищити позиції у рейтингу», – підсумував Олександр Неберикут.