img 20180418 143418 hdrУ адміністративному приміщенні Музею народної архітектури та побуту імені Климентія Шептицького виявили нові стінописи. Про це учора, 18 квітня, під час брифінгу повідомив синкел Львівської Архиєпархії УГКЦ у справах монашества, доктор Юстин Бойко, передає Гал-інфо.

Монахи Свято-Іванівської Лавги Студійського Уставу УГКЦ організували меценатську компанію по збору коштів на відновлення стінописів у монастирських приміщеннях, які зараз є адміністративними приміщеннями музею.

Отець Юстин нагадав, що минулого року було офіційно передано каплицю із стінописами Свято-Іванівській Лаврі і вона була переосвячена Архієпископом Митрополитом Львівським Ігорем Возьняком.

img 20180418 143158 hdr«Тепер ця каплиця є ще одним сакральним об’єктом музею. Одна стіна каплиці вже є повністю відкритою. Також реставратори виявили стінописи на інших стінах каплиці і у сусідньому кабінеті», - зауважив отець Юстин.

Нагадаємо, монахи власними силами відновлюють унікальні розписи на стінах монастирської каплиці. 1 травня 2017 року, у адміністративному приміщенні Музею народної архітектури та побуту імені Климентія Шептицького звершили чин освячення монастирської каплиці Свято-Іванівської Лаври Студійського уставу УГКЦ.

img 20180418 143413 hdrСвого часу радянська влада зробила все можливе, аби знищити на території Музею засновану братами Шептицькими Лавру, а відтак каплицю віддали під адміністративне приміщення. Тривалий час там лежали музейні експонати.

Стінописи є імітацією фрески, які виконані по сухому тиньку. Пігментами малювали і фіксували малюнок. Учні іконописної школи в такий спосіб відточували свою майстерність, вчилися робити правдиву фреску. Це так звана техніка силікатного живопису.

img 20180418 143232 hdrФактично, відкрилася дипломна робота іконописної школи. Найбільша цінність полягає у тому, що це перші роботи відомих іконописців. Відомо, що у цій іконописній школі навчалася велика плеяда художників-іконописців, які починали у Львові, а далі продовжували навчання у Відні та Кракові.

Згідно з документами, датуються фрески орієнтовно кінцем 20-их років ХХ ст.