rozmalyovani kompostery u tramvayah lvova 1 Львівські контролери – постаті таємничі. Усі знають, що вони існують, проте не всі зустрічають їх за роботою. На умовах анонімності журналісти поспілкувалися із колишнім львівським контролером, повідомляє видання Твоє Місто.

Для того, щоб працевлаштуватися, не треба мати вищої освіти контролера – беруть людей без освіти. Вік також не має значення. Важливі твої результати – ти маєш виконувати норму по відлову "зайців". Офіційно на день бажано мати 10 людей, яким ти виписав штраф. Професійні контролери мають в середньому 5 "зайців" на день, розповідає колишній працівник.

"Можу розповісти про цікаві методи відходів від перевірки. Наприклад, одного разу на вигляд 30-ти річний чоловік, що розмовляв по телефону, на прохання показати квиток показав пальцями, що він глухонімий, вказав на двері – мовляв, мені треба вийти, та покинув транспорт.

Класичний приклад – це вийти з транспорту. "Я не в трамваї, і доведіть, що я там був". Новими правилами передбачено те, що пасажир має заходити суто через передні двері та купляти квиток. Схема "я щойно передав за квиток" вже не спрацює. 

Дуже велика проблема полягає в тому, що трамваї перенасичені людьми – серед них треба проштовхуватися, і через це важко пересуватися по салону.

Був один дуже великий дядько, який на прохання показати квиточок мовчки подивився на мене, а на повторне питання сказав: "Ти хочеш вийти?". Я йому відповів, що хочу, звичайно, а коли ми вийшли, він сказав, що він дитина 90-х і платити не буде. Що йому зробиш?

Люди часто тікають. Чомусь не тікають школярі. У мене були випадки, коли я зі школярем йшов до кінцевої на вокзалі, щоб друзі позичили йому грошей. Була одна китаянка, яка взагалі не розуміла української, – довелося проводжати її до банкомату, допомагати їй набирати пароль, щоб вона взяла готівку та заплатила штраф.

За період моєї роботи контролером одного мого колегу пасажири побили так, що він потрапив у лікарню, а іншому пасажирка розцарапала обличчя з подальшим потраплянням до лікарні.

Ще одна проблема – це сплата qr-кодом. Якщо ти підійдеш до людини, вона може тобі сказати, що сплатила за проїзд, але квиточка ще не має, бо зависає застосунок "ПриватБанку" на телефоні. І ти нічого не доведеш. "Приват" не грузиться – йди судися з ним. Ти ж не передбачиш правилами, що у людини не iPhone, а Android, і програми на телефоні зависають – важко прописати в правилах, що телефон має завантажувати квиток протягом певного часу", - каже чоловік.

Натомість чекати особливої допомоги від поліції на практиці не доводиться.

"Проблема ще в тому, що поліція дуже довго їде на виклик. Трапляються випадки, коли контролери мають чекати поліцію до трьох годин. Тобто, якщо контролер зловив "зайця", він має прочекати три години, потім їхати з поліцією у відділок. Держава не продумала процес оформлення документів, система не автоматизована.

Якщо "заєць" каже, що не має грошей або не буде платити – ти розумієш, що треба викликати поліцію. А поліція не хоче їхати. Доводилося по декілька разів дзвонити, нагадувати про себе, але правоохоронці все одно не розуміють важливості справи. Поліція має бути за те, щоб захистити громадян. Коли я затримую "зайця" – я виконую свій обов’язок. Коли я тричі телефоную в поліцію – мене питають: "А це так важливо? Для чого вам це?". Вони просто ігнорують. Тому зазвичай слова контролерів про виклик поліції – це маніпуляція, що покликана змусити людину дістати останні 100 гривень. Поліція рідко приїжджає. А коли приїжджає – поліцейські розмовляють між собою і не знають, що з нами робити. Починається довгий процес оформлення документів.

Іноді поліцейські приїжджають і розказують, як погано буде "зайцю", якщо ми поїдемо у відділок. І люди одразу вирішують заплатити штраф, бо біля тебе стоїть поліція, а не якийсь контролер", - каже колишній контролер та радить купувати квиточки, аби зберегти нерви собі та іншим.

Повне інтерв'ю можна прочитати за посиланням.