Вчора, 26 листопада, у Львівській міськраді відбулися громадські слухання щодо недопущення підняття ціни на проїзд у громадському транспорті без суттєвого покращення якості обслуговування та дотримання графіку маршрутів. Втім після тривалої дискусії такого рішення громаді прийняти так і не вдалося. Про це повідомляє кореспондент Львівського порталу.
Загалом на участь у громадських слуханнях зареєструвались 170 львів’ян. Серед них були активісти, депутати міськради Львова, представники приватних перевізників і комунального АТП-1, водії маршруток та пенсіонери.
Під час слухань більшість мешканців скаржились на неякісні пасажирські перевезення, брак автобусів на маршрутах та відсутність пасажирообліку, тож не підтримувала ідею підняття вартості проїзду у маршрутках. Також частина львів’ян наголошувала, що все-таки готова платити більше, але тільки якщо перевізники обґрунтують свої розрахунки та почнуть надавати якісні послуги.
Своєю чергою голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка наголошував, що з тарифом у 5 гривень автотранспортні підприємства зараз змушені виживати, а про оновлення автопарку мови бути взагалі не може. При цьому пояснити, чому вартість проїзду потрібно встановити саме на рівні 9 гривень, він не зміг.
«Коли затверджувався тариф у 5 грн, міська рада визнала, що економічно обґрунтований тариф – 6,80 грн. Хтось виплатив автотранспортним підприємствам цю різницю в тарифі? Ніхто. Ми сьогодні говоримо, що нам також набридло їздити на старих автобусах. Ми хочемо купувати нові, але для того треба новий тариф (9 грн – ред.), який дасть нам можливість оновлювати рухомий склад і приводити його до належного рівня…Тариф – це економічна величина, він не залежить від якості. А якість буде тоді, коли буде новий рухомий склад», – розповів Іван Велійка.
Про необхідність переглянути тариф на проїзд у маршрутках заявив також й очільник комунального АТП-1 Орест Хамула.
«Я як керівник АТП-1 і люди, які там зараз є, однозначно підтримуємо підняття тарифу», – зауважив Орест Хамула.
Відтак Іван Велійка пропонував проголосувати за необхідність підняття тарифу на проїзд у маршрутках Львова, однак його пропозицію навіть не виносили на розгляд.
Також ініціатор слухань, депутат Львівської міськради Ігор Зінкевич, запропонував на три місяці облаштувати всі маршрутками компостерами та забезпечити роботу контролерів. Таким чином, на його думку, вдалось би підрахувати пасажиропотік та витрати перевізників.
«Чітка аналітика, чіткий контроль та можливість протягом трьох місяців провести паперовими квитками чіткий підрахунок пасажиропотоку, а управління транспорту могло б забезпечити роботу контролерів. І вже після того ми змогли б поговорити про підняття тарифів», – наголосив Ігор Зінкевич.
Коли ж дійшла черга до голосування за те, щоб не допустити подорожчання проїзду у маршрутках без поліпшення якості перевезень та без представлення перевізниками відповідних розрахунків, то ця пропозиція не набрала достатньої кількості голосів. «За» проголосували лише 47 членів громадських слухань тоді, коли потрібно було набрати 86 голосів. Тож слухання визнали такими, що відбулися, однак жодного результату вони фактично не дали.