Як можливу причину пожежі експерти ГУ ДСНС у Львівській області розглядають «стороннє джерело запалювання».
Для розслідування причин пожежі у локомотивному депо ТЧ-1 «Львів-Захід» Львівської залізниці, яка сталася 28 червня 2019 року замовлено технічну експертизу у дослідно-випробувальній лабораторії загону технічної служби ГУ ДСНС у Львівській області. Паралельно відкрито кримінальне провадження.
Про це повідомляють у пресс-службі «Укрзалізниці».
Відповідно до попереднього технічного висновку експертів, за відсутності ознак короткого замикання електрообладнання, у рамках відкритого кримінального провадження правоохоронці зараз відпрацьовують версію можливого занесення джерела запалення ззовні. Якщо перекласти це дипломатично-юридичне формулювання, йдеться про підпал – зумисний чи не зумисний (наприклад, паління у недозволених місцях).
Нагадаємо, що масштабна пожежа, яка охопила покрівлю електроцеху локомотивного депо ТЧ-1 «Львів-Захід», яке знаходиться у Львові на вулиці Таллінській, 1, розпочалася біля 17:00 28 червня 2018 року. Вогнеборці пожежних частин міста Львова оперативно прибули на місце займання, проте через значні площі, охоплені пожежею, повністю загасити її вдалося тільки біля 21:30. У ліквідації пожежі брали участь понад десяток спец автомобілів пожежної охорони міста Львова, а також два пожежні потяги «Укрзалізниці» зі станцій Львів та Стрий.
Зауважимо, що пасажирська та товарна станція Львів разом із локомотивним депо і Львівським локомотиворемонтним заводом зараз практично із всіх сторін оточена житловою забудовою. У Львові обговорювалися плани виносу товарної станції і локомотивного депо «Львів-Захід» поза межі міської території Львова. Крім того, був озвучений проект із будівництвом нового вокзального комплексу у Львові зі сторони Левандівки. Проте, через астрономічну вартість таких робіт навряд чи плани такого будівництва «матеріалізуються» в найближчі роки.
Зауважимо, що масштабна пожежа у локомотивному депо «Львів-Захід» викликала стурбованість депутатів Львівської міської ради станом протипожежного захисту в комунальних транспортних підприємствах міста Львова. Зокрема депутат Ігор Зінкевич направив два звернення, щодо стану протипожежного захисту у ЛКП «Львівелектротранс» та ЛК АТП №1. Одне із них адресоване заступнику міського голови Львова з безпеки міста Сергію Бабаку, інше – у ГУ ДСНС у Львівській області.
«Потрібно перевірити протипожежний стан у комунальних транспортних підприємствах. Адже новий пасажирський транспорт дуже дорогий. А людське життя узагалі безцінне», – говорить Ігор Зінкевич. Він наполягає, щоб виробничі приміщення, де здійснюється технічний огляд і ремонт трамваїв, тролейбусів і автобусів оснастили протипожежною сигналізацією, а також системами автоматичного пожежогасіння.
«Це не моя вигадка, це вимоги Державних будівельних норм. І тому місто має знайти кошти, щоб забезпечити високий рівень пожежної безпеки в комунальних транспортних підприємствах», – додає депутат.
Зауважимо, що рясним на пожежі в громадському транспорті був 2015 рік. Тоді у Львові на території ЛК АТП № 1 згоріло два автобуси ЛАЗ, на маршрутах згоріло два тролейбуси, а під кінець року вигоріла кабіна одного трамвая (його потім було відновлено). У 2017 році «червоний півень» знову намагався знищити трамвай, який курсував на трамвайному маршруті №3, але займання було вчасно ліквідоване. У 2018 році на маршруті № 5а згорів пасажирський автобус ЛАЗ А152.