1 tmpczq6jf 9aa91Депутат Львівської міської ради та голова ГО "Варта 1" Ігор Зінкевич звернувся до голови комісії з безпеки дорожнього руху та заступника мера Сергія Бабака.

Причиною звернення є провал у організації дорожнього руху на вулиці Дорошенка. Як пише Ігор Зінкевич, зупинки громадського транспорту встановленні із численними порушеннями ДБН. Як результат, на цьому маршруті не можуть експлуатуватись трамваї із поворотно-розсувними дверима та автобуси "Ataman".

1 42889869 1915549898498626 8762135799585046528 n 2 42919018 1915549791831970 3526569128162754560 n 3 42840309 1915549848498631 6250152197162532864 n

"Я, як депутат Львівської міської ради та лідер громадської організації «Варта1» неодноразово звертав Вашу увагу, а також увагу інших посадових осіб на недоречність запропонованих змін в організацію дорожнього руху. Проте мої звернення фактично залишилися без розгляду.
В цьому зверненні звертаю Вашу увагу на численні порушення чинних нормативних документів, включаючи Державні будівельні норми України, які регламентують облаштування зупинок громадського транспорту. На моє глибоке переконання, ці порушення виникли через неякісну підготовку до розгляду на Міській комісії з безпеки дорожнього руху всього кола питань, пов’язаних із змінами в організації дорожнього руху на вулиці Дорошенка, в тому числі – через відсутність ретельного аналізу рухомого складу, який експлуатують комунальні перевізники ЛКП «Львівелектротранс» та Львівське комунальне АТП № 1 на маршрутах, які пролягають по вулиці Дорошенка. У результаті допущених порушень на трамвайних маршрутах № 1, 2, 9, 10 не можуть експлуатуватися трамвайні вагони із поворотно-розсувними дверима, які є на балансі ЛКП «Львівелектротранс», оскільки рівень першої сходинки трамвайних вагонів при допустимому зношенні бандажів є нижчим за рівень посадочної платформи, те саме стосується і автобусів «Ataman A092H6» (пристосованих для перевезення інвалідів і обладнаних відкидним пандусом на задніх дверях), які ЛК АТП № 1 експлуатує на автобусному маршруті № 9. За моїми спостереженнями, через те, що автобуси «Ataman A092H6» обладнані поворотно-розсувними дверима, що відкриваються назовні (виробництва італійської фірми «Camozzi», водії не можуть під’їхати впритул до посадкової платформи, адже в такому випадку буде пошкоджений дверний привід. Так само, відкидний пандус при спробі його відкрити стирчить вгору.
Проведений аналіз нормативно-правових актів, які регламентують облаштування зупинок громадського транспорту дав можливість виявити наступні порушення:
1. Порушення чинних «Правил розміщення та обладнання зупинок міського електро- та автомобільного транспорту», які затверджені наказом № 21 Державного комітету України по житлово-комунальному господарству від 15. 05. 1995 року (КДП – 204/12 Україна 240 – 95), зокрема п. 2.12., де зазначено, що посадочні площадки на трамвайних зупинках, які розміщуються на проїзній частині, слід улаштовувати підвищеними на 15 – 30 см. над поверхнею проїзної частини, а також п. 2.14, де сказано, що посадочні площадки на автобусних і тролейбусних зупинках повинні влаштовуватися на рівні 20 см. вище поверхні проїзної частини. Отож, виходячи із норм КДП – 204/12 Україна 240 – 95, висота посадочної платформи на зупинках «вулиця Дорошенка», які є суміщеними для трамвая і автобуса має бути на рівні 20 см. над поверхнею проїзної частини. В той самий час, проведені мною заміри показали, що висота платформи складає 360 мм.
2. Порушення чинних на момент проектування і будівництва зупинок «вул. Дорошенка» ДБН В.2.3-5:2001 «Споруди транспорту. Вулиці і дороги населених пунктів», які у п. 2.42. передбачають «рознесення» в просторі трамвайних та автобусних (тролейбусних) зупинок – автобусну зупинку потрібно зміщувати мінімально на довжину посадочної платформи трамвайної, або узагалі на 50 метрів.
Згадані Державні будівельні норми містять аналогічні вимоги, щодо висоти посадкових платформ на трамвайних і автобусних зупинках.
3. Порушення чинних ДБН В.2.5-18:2007 «Споруди транспорту. Трамвайні і тролейбусні лінії. Загальні вимоги до проектування», відповідно до пп. 10.3.5 яких довжину посадкового майданчика потрібно приймати на 5 метрів більше від розрахункової довжини одночасно зупинених трамваїв чи тролейбусів. Отож, враховуючи довжину 5-ти секційного трамвайного вагона «Електрон» або двохвагонного поїзда із трамвайних вагонів «Tatra KT4», довжина посадкової платформи мала б становити біля 40 метрів. Але вона складає біля 30 метрів.
4. Розміщення трамвайно-автобусних зупинок одна навпроти одної повністю блокуватиме рух на вулиці у випадку знеструмлення трамвайної лінії і зупинці одночасно двох вагонів повністю блокуватиме рух на вулиці, в тому числі і проїзд автомобілів аварійних служб і «швидкої допомоги», власне тому і Державними будівельними нормами передбачено «рознесення» зупинок громадського транспорту.
З огляду на вказане вище, Міська комісія з безпеки дорожнього руху замість того, щоб покращити ситуацію із дорожнім рухом, через недостатньо якісне вивчення питання, відсутність якісного аналізу нормативної бази, а також конструкції пасажирських транспортних засобів, які знаходяться на балансі комунальних перевізників, спричинила перешкоди для нормальної роботи транспорту ЛК АТП № 1 та ЛКП «Львівелектротранс». На мою думку, причиною цього є низький рівень компетенції фахівців, які готують проекти рішень Міської комісії з безпеки дорожнього руху, що в першу чергу стосується відділу паркування та організації дорожнього руху Управління транспорту Львівської міської ради.
З огляду на це, прошу Вас, як заступника міського голови Львова та керівника Міської комісії з безпеки дорожнього руху провести службове розслідування, щодо прийняття рішення по організації дорожнього руху на вулиці Дорошенка і реконструкції зупинок «вул. Дорошенка» і виявити наступні обставини:
1. Якою організацією (підприємством, громадянами чи їх об’єднанням) було винесено на розгляд Міської комісії з безпеки дорожнього руху питання, щодо змін в організації дорожнього руху на вулиці Дорошенка із перенесенням та переобладнанням зупинок?
2. Хто із членів Міської комісії з безпеки дорожнього руху був відповідальний за розгляд і опрацювання питання внесення змін в організацію дорожнього руху на вулиці Дорошенка?
3. Яку організацію Міська комісія з безпеки дорожнього руху уповноважила на видачу технічних умов на проектування зупиночних платформ на вулиці Дорошенка, чи ці технічні умови були видані безпосередньо комісією?
4. Чому посадові особи відділу паркування та організації дорожнього руху Управління транспорту Львівської міської ради не здійснювали нагляд за роботами із реконструкції зупинок «вул. Дорошенка» на етапі проектування і будівництва і вчасно не повідомили про наявні порушення ДБН та інших нормативних документів?
5. Чи проект реконструкції зупинок на вул. Дорошенка, який, за повідомленнями преси, замовлявся Галицькою районною адміністрацією, погоджувався із Міською комісією з безпеки дорожнього руху, ЛКП «Львівелектротранс» та ЛКП АТП-1, щодо сумісності проектованої інфраструктури із наявним у них рухомим складом?
6. Чи в процесі розгляду питання змін ОДР на вулиці Дорошенка представники ЛКП «Львівелектротранс» у цій структурі висловлювали заперечення?", - йдеться у зверненні депутата.