Чимало львів’ян сподівалися хоча б на якісь покращення. Бодай на те, що маршрутки працюватимуть за графіком і о 21-й не поїдуть в автопарк… Але конкурс вкотре провалився. В управлінні транспорту Львівської міської ради повідомили: засідання конкурсної комісії, яка має визначити перевізників на автобусних маршрутах, відклали на невизначений термін. Причина — мерія досі не отримала відповіді на запити щодо деяких перевізників, які беруть участь у конкурсі. Про це пише Марія Доротич з Високий Замок.
«Немає відповідей від Державної фіскальної служби та „Укртрансбезпеки“, а ця інформація необхідна для нараховування балів учасникам конкурсу», — повідомив керівник управління транспорту Львівської міської ради Олег Партика.
Схоже, у львівській мерії ніхто не зацікавлений ні в нових перевізниках, ні в запровадженні електронного квитка. А навіщо, якщо за наявності «чорної каси» легше «господарювати» і ділитися? А те, що містяни їздять у нелюдських умовах і після 21-ї години нічим добратися додому, — це дурниця… Ба більше, деякі провідні чиновники мерії навіть не знають про погану роботу маршруток. «За якими критеріями судите про погану роботу перевізників? — сказав «ВЗ» заступник директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради Андрій Білий. — Робота маршруток покращилася! Це нам кажуть перевізники. В інших містах України ще гірша ситуація. Наприклад, у Херсоні їздять малі «гроби».
Аналогічна ситуація з електронним квитком. Спершу в Ратуші обіцяли, що е-квиток буде наприкінці 2018 року. Згодом заявили, що точно буде 2019-го. А ось за тиждень до засідання конкурсного комітету, який мав визначити нових власників маршрутів, з’явилася інформація — е-квиток може бути аж… 2020 року. Цікаво, чи це кінцева обіцяна дата?
«Затримка реалізації проекту відбулась через те, що Європейський банк реконструкції та розвитку, який надав місту кредит, доволі довго призначав третю сторону договору — незалежного консультанта, — повідомив в.о. директора ЛКП „Львівавтодор“ Роман Познанський. — Е-квиток запрацює 2020 року. На повну реалізацію проекту нам необхідно два роки».
А де гарантія, що через півроку чиновники «Львівавтодору» та управління транспорту Львівської міськради знову не повідомлять про нові обставини, через які варто перенести і е-квиток, і процес визначення нових перевізників?
На підтвердження цього припущення наведемо приклад. Одного разу Марія Доротич сказала водію фірми «Фіакр-Львів», що його компанія подала документи на конкурс перевізників. Водій розсміявся: «Не знав! Що, серйозно? А з чим вони подалися на конкурс, якщо не мають своїх машин? Ті машини, що залишилися, вже давно „доходяги“. А на конкурс потрібні нові великогабаритні автобуси з GPS-навігацією. За які гроші вони збираються купувати транспорт, якщо плачуть, що немає за що заплатити зарплату водіям і слюсарям?»