- Віктор Гуменний
- Історичний Форпост
В історії Львова вистачає яскравих та неординарних подій. Одними з них однозначно були політичні вбивства. Від звичайних кримінальних подій їх відрізняє передовсім той факт, що за своїм значенням і впливом вони одразу набували символічного значення, а подекуди з самого початку були запланованими таким чином. Пропонуємо вам поглянути на п’ятірку (цей перелік далеко не повний і його можна продовжувати) яскравих і скандальних політичних вбивств, які були здійсненні у Львові.
- Андріян Михальчишин
- Історичний Форпост
Тихий серпневий вечір 1944 року в Лабовій біля Криниці на українській Лемківщині, греко-католицький священик з їмосьцю і трьома доньками та внуком збирались вечеряти. Раптом знизу, по дорозі, що вела на плебанію, почувся тупіт ворожої стройової сотні. Українці добре знали, що це означає – на акцію йде загін польської Армії крайової. Отже, всім належало втікати до лісу. Мій дід з бабусею не могли поспіти за молодими й залишились чекати на свою долю. Вибравшись на гірку, комендант АК скомандував: «Спаліць то українскє гняздо».
- Наталія ХРАБАТИН
- Історичний Форпост
Галичани завжди мали репутацію людей вихованих і шляхетних, аж до демонстративної манірності й церемонності. Вона виявлялася і у великому, і у дрібницях: у вишуканому вбранні пань, у несподіваній галантності панів, у поважних походах до театру, у вишуканих інтер’єрах галицьких цукерень, у мові старих газет, у цілуванні жіночих рук… Етикету в Галичині завжди надавали великого значення й навчали правилам доброго тону змалечку. Тому вислів “галицьке виховання” має вжиток і сенс до сьогодні. Спробуйте замінити “галицьке” іншим прикметником… Не дуже виходить, чи не так?
- Софія Легін, Старі фотографії Львова
- Історичний Форпост
Не так давно в інтернеті було поширене відео на якому Єпископ УГКЦ Йосип Сліпий проводить Богослужіння під час свята Водохреща у Львові. Тож нам стало цікаво, як проходило свято зазняте на відео ще у 1942 р. Відповідь на це питання ми віднайшли в описі, що був опублікований в газеті “Львівські вісті” (ч.11 від 21 січня 1942 р.) під назвою “Йордан у Львові” (текст публікації подаємо в оригіналі).
- Адріян Михальчишин
- Історичний Форпост
На Новому Львові була вуличка загиблого в іспанські війні в 1938 році в боях під Лерідою нашого льів’янина Юрія Великановича, а в 1986 році знаменитий скульптор Теодозія Бриж поставила йому на тій вулиці біля парку Залізні води прекрасний пам’ятник.
- Наталія ХРАБАТИН, Фотографії старого Львова
- Історичний Форпост
Новий рік людство святкує здавна. Першу згадку про новорічне святкування знаходимо в ІІ тис. до н.е. у давньому Вавилоні. А ось 1-го січня Новий рік почали відзначати у стародавньому Римі за календарем Юлія Цезаря з 46 року н. е.
- Дмитро Веселовский
- Історичний Форпост
Десь до 70-х років в Галичині не використовувалися матюки, які прийшли на наші терени разом з східними сусідами. І взагалі, вживання таких слів було не гоноровим і та людина, яка зловживала ними падала в очах односельців. Про це пишуть "Фотографії старого Львова".
- Віктор ГУМЕННИЙ, Фотографії старого Львова
- Історичний Форпост
Сфера повсякденного належить до однієї з найцікавіших галузей для дослідження у історії. Справа в тому, що повсякденна історія здана зацікавити як і дослідника, так і простого громадянина. Вона «зачіпає» щось надзвичайно близьке і знане для кожного. Ми пропонуємо вам поглянути на те, як виглядало життя у Львові майже 100 років тому – у 1920 році. Поглянути і здивуватись – скільки до болю знайомих для себе проблем ми можемо знайти у повідомленнях, які залишили для нас сучасники тих подій.
- Софія ЛЕГІН, Фотографії Старого Львова
- Історичний Форпост
Будинок терпимості, публічний будинок, будинок розпусти, лупанар чи, більш звикла назва, бордель – означення місця, де організовано надають послуги сексуального характеру. Поняття не менш древнє, як і професія, що його породила.
- Василь Мацюк
- Історичний Форпост
Найбільше місто часів раннього Середньовіччя розташовувалося на території етнографічного регіону Опілля, зокрема у його частині на Львівщині. За переказами, місто спалив київський князь через небажання містян платити данину пивом.