- Наталія Бойченко, Фотографії старого Львова.
- Історичний Форпост
У 1970-х роках в парку ім. 50-річчя Жовтня (тепер – Парк «Боднарівка»), що на перехресті вулиць Стрийської і Наукової, працював дитячий кінотеатр «Літак». Він був розміщений у фюзеляжі списаного пасажирського літаку АН-10, який стояв на постаменті, і до нього вели сходи. 132 глядацьких місця були розміщені у пасажирському салоні. Про це розповідає сайт Фотографії старого Львова.
- Фотографії старого Львова
- Історичний Форпост
Невблаганний час змінює все навкруги, і місто Львів також, постійно змінюється … Деякі пам’ятки стоять незворушно сотнями років, деякі змінились до невпізнання, а багато з них ..зникло, немов не було.
- Руслан КОШІВ, Фотографії старого Львова
- Історичний Форпост
У другій половині липня 1944-го року на терені Львівщини відбувалася одна з важливих конфронтацій 2 –ої світової війни – так звана Бродівська битва, участь у якій взяли вояки дивізії «Галичина». Це було перше (і, на жаль, останнє) серйозне випробування для дивізійників, перевірка їх на мужність і характер. І вони з гідністю витримали це випробування, героїчно протистоячи більшовицькій орді. Незважаючи на поразку німецьких військ, у складі яких дивізійники воювали, вони билися до кінця. І ніхто не може звинуватити їх у слабкості й боягузництві.
- Віктор Гуменний, Фотографії старого Львова
- Історичний Форпост
Для більшості сучасних львів’ян, словосполучення “брати Рогатинці” асоціюється здебільшого не з реальними людьми, а з вулицею у центрі міста. Натомість самі постаті Юрія та Івана фактично до сьогодні залишаються окутаними пеленою таємничості для широкого загалу. Разом з тим, мова йде про одних з найцікавіших осіб в історії ранньомодерного Львова, які безперечно варті уваги навіть сучасної людини, яка здебільшого переймається значно буденнішими проблемами. Отож пропонуємо вам поглянути на те, ким же ж бути Іван та Юрій Рогатинці.
- Антон Лягушкін, Дмитро Янківський
- Історичний Форпост
Історія першої транскарпатської залізничної магістралі, яку доречно було б назвати «лемківською», розпочинається у часи Австро-Пруської війни 1866 року. Під час війни пруські війська захопили польський Освєнцим, також під час бойових дій було зруйновано залізничний міст біля Богуміна, таким чином Галичина втратила залізничне сполучення із метрополією. Власне це і спонукало уряд Габсбургів до будівництва залізниці від Перемишля до кордону угорських земель (із 1867 року Австрійська імперія стала «двоєдиною» і її угорська частина отримала певну автономію).
- Дзвінка Воробкало, Фотографії старого Львова
- Історичний Форпост
Історія поширення окулярів в Галичині почалася зі Львова, куди із середини ХІХ ст. на зміну «аристократичним» лорнетам та моноклям прийшла мода на пенсне (або бінокль), а у перше десятиліття ХХ ст. – на окуляри з дужками. Щоправда, носила їх здебільшого інтелігенція (переважно чоловіки), а пересічні галичани до окулярів ставилися упереджено, підбирали їх у кращому випадку самотужки, у гіршому – за порадою, й одягали лише за крайньої потреби, керуючись власними уявленнями про їхнє призначення, пише сайт Фотографії старого Львова.
- Фотографії старого Львова
- Історичний Форпост
Багатьох з нас не раз цікавило, яким був побут львів’ян під час Другої світової війни. Сьогодні маємо нагоду показати світлини зроблені в липні 1943 року, під час німецької окупації, які ілюструють повсякденне життя звичайних мешканців міста. Їх автором був вояк німецького вермахта, пацифіст за переконаннями Джо Дж.Хейдекер.
- Антон Лягушкін, Дмитро Янківський
- Історичний Форпост
У ХІХ столітті всі терени України знаходилися під владою Російської та Австро-Угорської імперій. На гербах цих імперій красувалися птахи-мутанти – двоголові орли. Країни ці були у багато чому схожі між собою, в першу чергу через інертність, хабарництво та дурість чиновництва. Недостатній розвиток шляхів сполучення, а особливо залізниць, у 1850-60 роки став приводом для двох ганебних поразок цих держав у війнах…
- Антон Лягушкін, Дмитро Янківський
- Історичний Форпост
Мало хто знає, що у нашому місті збереглося найстарше трамвайне депо в Україні. Щоправда, воно далеко не в кращому технічному стані, окрім того майбутнє його досі не визначено – технічний музей, «креативний квартал» чи черговий генделик.
- Дмитро Янківський
- Історичний Форпост
Сьогодні, 31 травня 2018 року електричний трамвай у Львові відзначає свій 124-й день народження. Про історію львівського трамвая розповідає читачам «Форпосту» інженер «Львівелектротрансу» Дмитро Янківський.