Проблема: Критичний стан приміських перевезень, через борги влади за пільгові перевезення та падіння вантажного обороту на залізниці, найближчим часом приміські перевезення не буде з чого фінансувати, що призведе до зменшення кількості приміських поїздів та ще більшого погіршення якості перевезень.
Це відповідно призведе до збільшення навантаження на дороги та ще погіршить транспортну ситуацію місті, особливо в години пік, так як основна кількість пасажирів приміських поїздів їдуть саме в цей час.
Пропозиція щодо вирішення: Зараз залізниця не може побороти проблему «зайців», через те що контролери не мають можливість чинити опір агресивно налаштованим пасажирам, що унеможливлює контроль (за словами самих ж представників залізниці). Як компромісний варіант на першому етапі Львів може надати залізниці послуги муніципальної варти, які будуть ходити разом з контролерами та будуть забезпечувати безпеку співробітникам ( між станціями в межах міста та в передмісті). Це потрібно організувати в тестовому режимі на декілька місяців.
За цей час можна буде отримати дані про пас потоки та реальну кількість пасажирів, залізниця також має надати собівартість перевезень. Так як відтепер з’явиться контакт місцевої влади з залізницею, і виручка від перевезень зросте пропонується також покращити санітарний стан потягів та модернізувати розклад. Також збільшиться кількість пасажирів, які будуть купляти квитки, а наявної потужності кас не вистачає, тому пропонується на львівському вузлі ввести оплату по QR коду, як в електротранспорті. Про це потрібно домовитися на перемовинах з залізницею.
На другому етапі, коли повністю вже будуть відомі дані про пас потоки, собівартість перевезень та умови пункту 1 будуть виконані, пропонується розробити систему спів фінансування приміських залізничних перевезень областю, містом та залізницею. Наприклад місто та область може бути замовником послуг перевезення, тим графіком та в тій кількості, як необхідно пасажирам. Така система втілена в більшості країн Європи, що дозволяє розвивати приміські перевезення, що суттєво покращує ситуацію в тих районах. Така система може бути пристосована до наших реалій та бути взаємовигідною, як для міста, так і для залізниці. Також за умови успішної реалізації можна почати закупку нового рухомого складу, в тому числі за кредитні кошти.
Розвиток приміських пасажирських перевезень особливо актуальний враховуючи перспективу створення Львівської агломерації, що підвищить привабливість співпраці зі Львовом для громад.
Підготовлено пропозиції разом з Владом Карачковим.