Практично кожен хоч раз в житті був у комісійному магазині чи на «секонді», як кажуть в народі. Це й не дивно, адже середньостатистичний українець заходячи в будь-який торгівельний центр, аби придбати собі одяг чи техніку для дому відчуває себе бідним. Не кажучи вже про те, що люди в нас вибагливі, нам подавай найкращу якість за найменшою ціною.
У зв’язку з цим щораз більш популярними стають різноманітні барахолки, секонд-хенди, комісійні магазини чи прямі продажі в Інтернеті. Їхніми послугами користуються навіть ті, хто колись говорив, що купувати вживані речі – це нижче людської гідності. Економічна криза змушує людей шукати нові способи жити гідно.
Про тенденції для актуального нині для України бізнесу «Форпост» поцікавився у директора магазину «Львівська барахолка» Максима Драча.
Комісійний магазин «Львівська барахолка» встиг добре зарекомендувати себе на ринку вживаних речей. Люди сюди приходять не тільки для того, щоб скупитися, а й відвести душу. І так серед широкого асортименту забувають про невідповідність зарплат і цін.
В магазині діє два напрямки – вживана техніка та побутові товари і одяг.
Перше, на що неможливо не звернути увагу, заходячи в магазин – це свіжий запах. Тут нема традиційного для звичних секонд-хендівприторного запаху, що в’їдається в одяг, а голову перетворює на киплячий баняк. Як згодом розповідає Віра Федорівна, завідувач відділу одягу, все тому, що товар не обробляється хімією.
Друге – різноманіття речей. За словами Максима, люди приходять за чимось одним, наприклад, за посудом,а виходять з двома сумками. І повертаються знову, тому що посуд купити забули. Відповідно,девіз магазину напросився сам: «від голки до мікрохвильовки, тут є все».
«В нас є партнери в Німеччині, які скуповують товар на аукціонах. При чому речі купують тільки в Берліні, тому вони достатньо високої якості. Є вся побутова техніка, телевізори, аудіо, відео, комп’ютери, планшети, телефони… А також непобутова техніка: гладильні дошки, сушки, меблі, посуд.
Є новіші речі, є більш старі. Але за якістю вони кращі, ніж більшість нових, які зараз виробляються в Китаї. Це дозволяє нам видавати гарантії. Фактично, ми перший комісійний магазин, який видає гарантії від місяця до року, залежно від товару», - розповідає чоловік.
За його словами, в магазин часто приходять молоді пари, які хочуть облаштувати власні квартири. Оскільки за ринковими цінами не кожен зможе легко купити все, що захоче, тому що все дороге, то магазин надає можливість людям зекономити гроші і час.
Постійними клієнтами стали і орендодавці квартир, яких у Львові доволі багато. А також власники хостелів, готелів та ресторанів, оскільки магазин співпрацює з різноманітними ресторанами в Німеччині, які віддають на комісію свій товар.
Проте справжньою несподіванкою для всіх став попит на ключки для гольфу. Щоправда, не для гри, а для самооборони.
«Я розумію, коли є попит на тенісні ракетки, на вудочки, зараз починається сезон рибалки. Але коли прийшли ключки для гольфу ми всі подумали, що їх ніхто не купить, в нас же ж в гольф ніхто не грає. Але ми помилились. Люди тримають їх десь в машинах, щоб було спокійніше», - ділиться досвідом Максим.
В магазині також діє функція «стіл замовлень». Якщо якогось товару немає в наявності, то клієнт може його замовити.
«Ми відправляємо запити в Німеччину. Крім того, до нас приходять сусіди, або люди, які від когось чули про магазин. Ми до всіх відкриті і намагаємось допомогти купити чи продати товар. Це не враховуючи того, що в нашому регіоні люди часто привозять з-за кордону якусь техніку, а ми допомагаємо її реалізовувати. Наразі всі запити виконані», - говорить Максим.
Загалом, якщо коротко охарактеризувати комісійний магазин – то це рай для шопоголіків. Люди, які цінують якість купують не роздумуючи, бо таких цін на ринку просто нема.
«В нас ціни вдвічі, а то й втричі нижчі, ніж у звичайних магазинах. Наприклад, маленький холодильник в магазині коштуватиме 5-6 тисяч гривень, то в нас близько 2-х, при тому, як я вже казав, ми видаємо гарантії», - розповідає Максим Драч.
Барахолка, на те й барахолка, щоб брати кількістю, а не високою ціною. Що стосується одягу, то тут середні ціни на все 50-70 гривень. Не дивно, що люди скуповуються так, ніби бояться, що завтра магазин закриється.
Окремо слід відзначити роботу відділу одягу. То як окрема територія, в якій панує чисто жіноча атмосфера під пильним керівництвом Віри Федорівни, яка особисто розфасовує, перебирає і продає товар.
За її словами, кожні три дні міняється обстановка для того, щоб не було нудно. А щотижня оновлюється асортимент.
«Для мене найважче було перелаштуватися по цінах. Я дивилась ціни на базарах, в магазинах, на сайтах і побачила, що не завжди по якості товар відповідає своїй ціні. Тому в нас інша політика. Люди до нас приходять для того, щоб подивитися, поміряти, поговорити.
Спочатку дивляться на ціни, але якщо купують декілька речей, то отримують знижки. Наші жінки люблять поритися, щось підшукати, поторгуватися. Тут сам процес важливіший від того, що в кінцевому результаті вони знаходять. А якщо ще й одяг, різні постільні комплекти, іграшки, сумочки знаходять якісні, часто ще нові, запаковані, то тоді радості просто не має меж», - сміється жінка.
В час, коли середня ціна на пристойну жіночу сумочку складає щонайменше половину мінімальної зарплати, а нова пароварка для багатьох є розкішшю, комісійні магазини стають справжнім порятунком для тих, хто хоче жити, не відмовляючи собі в комфорті.
Адреса магазину "Львівська барахолка": вул. Городоцька 207 (вхід з вулиці Народної). Телефон: (098) 909-19-35