Обіцяне завершення ремонту шляхопроводу на вулиці Городоцькій у Львові, схоже, так і залишиться обіцянкою. Вже сьогодні сказати, коли ж відкриється для проїзду ця ділянка дороги, не береться ніхто.
«Форпосту» у департаменті житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради усе пояснили дуже просто: біда із генпідрядником. Мовляв, ТзОВ «Західтрансбуд» зриває усі терміни і не реагує на жодні прохання, вимоги, застереження і попередження. Відтак, спрогнозувати, коли міст на Городоцькій нарешті стане проїзним, не може ніхто.
Із самого початку питання ремонту шляхопроводу на Городоцькій 166 обіцяло бути проблемним. Адже про потребу провести невідкладні роботи на цій ділянці почали говорити ще у 2013 році. Саме тоді одну із важливих транспортних артерій Львова визнали аварійною. Зрештою, неважко здогадатися, що міст, який було зведено ще наприкінці 60-х років минулого століття рано чи пізно таки мусив вкритися корозією та волати про реконструкцію.
Отож, у 2013 році було винесено вердикт – шляхопровід потрібно ремонтувати, бо його стан загрожує як безпеці автотранспорту, що рухається по ньому, так і безпеці залізничного транспорту, що курсує під ним. На цьому усе й закінчилося. У 2015 році хтось та й згадав про небезпечну ділянку і було винесено ще один вердикт – заборонити по шляхопроводу рух транспорту вагою понад 10 тонн. І тільки у другій половині 2016 року нарешті знайшлося фінансування для планових ремонтно-відновлювальних робіт на ділянці по Городоцькій, 166.
У результаті тендеру знайшовся і генпідрядник - ТОВ «Західтрансбуд». Дорогу перекрили. Об’їзні шляхи розмалювали. Обіцяли, що такі незручності триватимуть не довше п’яти місяців і вже всередині осені успішно завершаться. Також обіцяли, що після ремонту проїзна частина стане ширшою і вірно служитиме місту ще 80 років.
Але не так сталося, як гадалося. Три роки ремонт починали, і, схоже на те, що стільки ж часу його будуть і завершувати. Нагадаємо, на ремонт аварійну дорогу закрили 28 травня і крайнім терміном закінчення робіт окреслили 14 жовтня. Щоправда, вже наприкінці вересня міський голова Львова Андрій Садовий із жалем заявив, що виконавець робіт - «Західтрансбуд» - не встигає завершити ремонт через технічні причини. Мовляв, проблема виявилася глибшою, аніж здавалася спочатку. Мер пообіцяв відкрити дорогу у листопаді. Запевнив, що немає жодних проблем ані з виконавцями робіт, ані з фінансуванням. Найближчою датою офіційного відкриття відреставрованого шляхопроводу Андрій Садовий назвав другу половину листопада – одразу після відкриття трамвайної колії на Сихів. Трамвай на Сихів поїхав. А Городоцька і досі закрита.
Сьогодні ж у Львівській міській раді раптово змінили свою думку про виконавця робіт. На запитання «Форпосту», коли ж буде обіцяне відкриття дороги, директор департаменту житлового господарства та інфраструктури, позаштатний радник міського голови з питань житлової інфраструктури Сергій Бабак чесно зізнався, що не знає: «Генпідрядник – компанія ТзОВ «Західтрансбуд» - порушує всі вимоги і домовленості. Ми майже щодня проводимо наради і зустрічаємося з ними. Вони обіцяють, а потім знову не виконують. Дуже неякісно працюють».
За словами Сергія Бабака, міська влада дуже хоче відкрити дорогу до Нового року, проте домовитися із генпідрядником не може. «Біда з цією компанією, - нарікає директор департаменту. – Сьогодні у нас є кілька виходів: або шукати допомоги інших компаній, що ми активно робимо, або й узагалі розірвати договір із генпідрядником. Але ви ж самі розумієте, що розірвавши договір потрібно буде заново шукати нового генпідрядника. А це додаткові затрати часу».
Сергій Бабак запевняє, що інших методів впливу на компанію ТОВ «Західтрансбуд» немає. «Вони виграли тендер – що я можу зробити? Тендер виграли, але техніки у них не має, потужностей у них не вистачає», - розводить руками чиновник. Запитання, як же ж тоді компанія виграла тендер, залишилося риторичним.
«Форпост» також поцікавився, чому ж Андрій Садовий ще нещодавно запевняв, що проблем із виконавцями робіт та з фінансуванням немає. Сергій Бабак відповів коротко: «Із фінансуванням проблем і справді немає». То може, міський голова не знає, що генпідрядник працює не дуже добре? Або ж із загадкових причин знову повторює історію 2009 року. Тоді, нагадаємо, під час ремонту Левандівського моста стався обвал 25-метрової залізобетонної балки. У МНС пояснили: причина у порушенні технологічних робіт бригадами ТОВ «Західтрансбуд». Натомість, Андрій Садовий заперечив: "Обвал на Левандівському мості стався не з вини підрядника. Балки були такі гнилі, що я дивуюся, як ми пройшли до цього етапу ремонту без проблем». Зрештою, «Форпост» із задоволенням послухає і версію самого генпідрядника, чому ж обіцяна дорога досі закрита для проїзду. Ми постараємося вкрасти у компанії-виконавця кілька хвилин для коментаря. Бо поки що усі телефони ТОВ «Західтрансбуд» мовчать.
Як повідомили «Форпост» у департаменті житлового господарства та інфраструктури ЛМР, шляхопровід на Городоцькій уже заасфальтований. Залишилося завершити кілька дрібниць та зробити розмітку і розмістити дорожні знаки. Сергій Бабак спробував обнадіяти львів’ян, що до Нового року дорогу постараються відкрити, але, думаємо, усі чудово розуміють, що при таких погодних умовах навіть за інших дуже сприятливих обставин, говорити про це просто смішно.