125251251Отож, що у нас із транспортом робиться, багато ідею звучить. Але спочатку давайте розберемось, що у нас їздило в недалекому 1990 році у Львові 243 тролейбуси, 226 трамваїв і порядка 400 автобусів ( ЛАЗ, ПАЗ, ЛІАЗ). Що ми маємо сьогодні, а це випуск на лінію наступний: 55 тролейбусів і 65 трамваїв і під 400 автобусів.

У  нас від 1990  зменшилось на 188 тролейбусів і 161 трамвай кількість автобусів залишилась та сама, але третина із них малої вмістимості, а давайте подивимось яка була ситуація із трамваями і тролейбусами на початок першої каденції міського голови Львова  Садового А.І. в 2006- 2007 році у Львові було 172  трамваї і 120 тролейбусів, тобто якщо проаналізувати із 1990 роком до 2006 року було списано на метал лише 54 трамваї і 123 тролейбуси.

Якщо проаналізувати ще той факт, що від  з 2006 року було куплено 22 трамваї б.у -2007-2008 році, 5 трамваїв б.у- 2013 рік, 9 нових трамваїв виробництва в період  з 2013- 2016 рік. Щодо тролейбусів то від 2006 року на баланс було поставлено наступні нові моделі: ЛАЗ-52522 – 8 штук,   ElectroLAZ-12 -12 штук Богдан Т601.11 – 2 штуки, Електрон Т19- 10 штук  і було поставлено 10 вживаних тролейбусів б.у виробництва  Škoda . Тобто ми  в період з 2007 року по 2017 рік закупили 36 трамваїв,  при цьому показник із 2006 роком щодо трамваїв зменшився на 107 одиниць, щодо тролейбусів то було куплено 42 тролейбуси але глянути на статистику 2007 року було 120 тролебусів а зараз 55 тролейбусів виходять на лінію, тобто зменшення на 65 тролейбусів це урахування куплених за цей період. Як бачимо від 2007 року відбувся дуже сильний спад кількості рухому складу, це навіть можна назвати знищення ЛКП « Львівелектротрансу».

Львів нарешті опам’ятався, я так думав переглянувши на що ми бере кредит  на ЛЕТ і почнем вирішувати транспортну проблему

В рамках кредиту Європейського інвестиційного банку:

  1. Придбати 10 трамваїв на суму 12 млн. євро.

  2. Реконструкція вагоноремонтних майстерень на вул. Городоцькій  3 млн. євро

  3. Придбання автобусів 100 одиниць 12 млн. євро.

  4. Реконструкцій із трамвайним рухом:

Вул.Вітовського 8 млн. євро.

 Вул. Т.Шевченка ( від. Вул. Хорватської до вул. Левандівська)- 5 млн. євро

 і Європейський Банку реконструкції і розвитку:

  1. Придбання 40 тролейбусів- 8 млн. євро

  2. Ремонт: трамвайного депо на Промисловій 2 млн. євро., тролейбусного депо на Тролейбусній 2 млн. євро.

  3. Додаткова техніка  для трамваїв і трамвайних колій 5,5 млн. євро.

  4. Будівництво і реконструкція тролейбусних ліній:

Стрийська- «Шувар»-проспект Червоної Калини 1,5 млн. євро.

Автовокзал- «Кінг Кросс» 1 млн. євро.

Грінченка- «Галицьке Перехрестя» 0,5 млн. євро.

Тролейбусна лінія центром  місто 1 млн. євро.

Модернізація зношених елементів контакних мереж 0,7 млн. євро.

  1. Будівництво нових трамвайних маршрутів:

Лінкольна-Миколайчука 3,2 млн. євро.

Відновлення трамвайної лінії до АС-2  1,3 млн. євро.

  1. Реконструкції вулиці Бандери 4 млн. євро.

  2. Впровадження електронної системи оплати проїзду громадському транспорті 10 млн. євро.

Як бачимо Львів хоче будувати багато тролейбусних ліній і навіть хоче тролейбуси купляти, а давайте розберемось скільки треба тролейбусів для діючих маршрутів, щоб інтервал складав 5-8 хв:

2

12

3

 10

5

 10

7

 8

9

10

10

8

11

 8

12

 12

13

 12

20

 12

24

10

 

 112

Нам для діючих маршрутів потрібно 112 тролейбусів, якщо врахувати що виходить на маршрути 55 а купляємо ми лишень 40 тролейбусів, тоді ми отримаємо 95 робочих тролейбусів при потребі 112 тролейбусів. Окрім цього нам треба 10-15% від рухомого складу мати резерв, окрім цього через свій вік кожного дня 20% сходити із маршруту на ТО через свій вік. Тобто нам треба мінімум ще 30% рухомого складу від 112 тролейбусів, а саме 34 одиниці і в сумі нам на діючу мережу нам потрібно146 тролейбусів. Тобто, без запуску контактної мережі на яку ми беремо 4 млн. євро, нам  не вистачатиме  50 тролейбусів.

Але ми беремо 12 мільйонів євро на 100 автобусів і 100 автобусів в лізинг або за бюджетні кошти в сумі 200 автобусів, а чи потрібні вони нам, дуже сумнівне питання.

Поясню, чому бо при продовженні контактніої мережі по проспекту Свободи і на вул. Стрийській до ТРК «КінгКрос» ми отримуємо замість автобусного маршруту 3а де зараз курсує 14 автобусів великих, аналогічний тролейбусний, при будівництві контактної мережі до  Галицького перехрестя і по проспексті Свободи ми отримуємо майже аналогічний  автобусний маршрут № 46 де зараз бігає 16 великих автобусів Електрон, і при будівництві всіх інших контактних мереж які заплановані за кредитні гроші ми можемо зроби наступні тролейбусні маршрути  на 80-90% аналогічні автобусних:2а, 3а, 7,10,13, 15,16,18, 21,23,24,31, 32, 33, 38, 40,41,43,44,46,48,51 а це більше ніж 200 автобусів малих вивільняється і 50 автобусів великої вмістимості виробництва Електрон. І ви ще хочете накупити 100 великих автобусів. При тому без запуску нових мареж тролейбусних при закупці 40 тролейбусів нам ще не вистачатиме 50 тролейбусів і  є можливість при будівництві цих контакних мережах є ще можливість збільшити кількість тролебусів маршрутів і відповідно кількість тролейбусів на 200-300 одиниць.

Нам в цьому місті жити і давайте його робити  екологічним і зручним для мешканців, а не накуповувати автобусів і потім думати де їх діти. Про трамваї читайте вже в наступному огляді.