15 жовтня 2001 року відбулася приватизація ВАТ «Львівський автобусний завод» Фондом державного майна. Близько 70,41% акційного пакету було продано ТзОВ «Сіл-Авто» – підприємству науково-виробничого спрямування, що працює спільно з Україною та Росією.
За роки, у результаті діяльності пов’язаних між собою приватних структур, таких як ТзОВ «Сіл-Авто», холдингової компанії ЛАЗ (власники Олег та Ігор Чуркіни), «Сіті Транспорт Груп»,ТОВ «Львівський автобусний завод», ТОВ «Будтехкомплектпостач Груп та інших, на заводі, відбувся занепад виробництва й виникла величезна заборгованість виплати заробітної платні, завод опинився на межі фінансового краху, а використання майна відбувалося не за призначенням і відбувався його поступовий розпродаж.
Упродовж останніх кількох років власність підприємства була піддана кільком арештам, та іншими вето на використання. Зокрема, це було наступне майно: банківські іпотеки, затримання, проведені державною виконавчою службою, кримінальні провадження з відповідними арештами.
Варто сказати, що споруди та будівлі всього автобусного заводу у Львові два рази безрезультатно було виставлено на аукціонах стосовно продажу нерухомості. На першому аукціоні ціна стартувала з 29,7 млн гривень, на повторному – її було зменшено до 28,3 млн гривень.
Багато мешканців Львова працювало на автобусному заводі до самого закриття. Через роки праці на підприємстві вони залишилися без робочих місць та з невиплаченими заробітними платами.
Через діяльність пов’язаних приватних структур, робітники постійно перебували у напрузі, що їм не виплатять заробітну плату. Відбувались неодноразові страйки, звернення, прохання щодо виплати постійних заборгованостей…Приватні власники повертали кошти дуже неохоче). На фото : страйк працівників заводу 2008 року.
У 2009-2010 було містом було придбано партію автобусів ЛАЗ до ЄВРО-2012, за які Львів заборгував близько 20 млн гривень, а підприємство у свою чергу заборгувало власним працівникам, і не лише їм.
Враховуючи те, що попередньо сплачені кошти приватним структурам, зокрема факторинговій компанії «Оптимум фактор», не були скеровані на виплату боргів перед працівниками. І для того, щоб уникнути зловживань, містом прийнято рішення щодо необхідності окремих судових рішень для першочергової виплати зарплати саме працівникам заводу !!!, а не на інші цілі. Тобто судового рішення по кожному працівнику на виплату відповідно заборгованої суми заробітної плати.
Оксана Захваткіна : «Згідно зі списками, наданими голові профспілкового комітету бухгалтерією», сума заборгованості працівникам заводу на сьогодні складає 2 млн 600 тис.грн». Проте, точної суми не знає ніхто, вона може бути і значно більшою.
598 робітників втратили свої зарплати станом на сьогодні, а це бл. 4300 грн. в середньому на одного робітника. За роки, кошти людей знецінились щонайменше у 3 рази, у зв’язку з постійною інфляцією.
Проте, незважаючи на знецінення коштів, люди досі хочуть повернути гроші, зароблені чесною працею.
Зоряна Бурик : «14 грудня 2017р. робітники заводу звернулись до Громадської ради при ЛОДА про допомогу, оскільки дана ситуація не вирішується роками, численні звернення у різноманітні структури – нічого так і не дали. Були скеровані відповідні звернення до голови ЛОДА, Президента України та Кабінету Міністрів України з проханням посприяти у вирішенні цього питання та виплатити людям їх законно зароблені кошти. На сьогодні для робітників ЛАЗу – єдиними виходом отримати заробітну плату, є звернення до суду, при чому, такі звернення мають бути не колективними, а одноосібними (тобто, загалом має бути прийнято 598 судових рішень, якщо звичайно, усі працівники подадуть позови)».
Проте, заробітна плата є не єдиною проблемою, з якою зіштовхнулися робітники підприємства. У зв’язку із забороною доступу на територію ЛАЗу, громадяни не в змозі забрати назад свої трудові книжки і працевлаштуватися деінде. Оксана Захваткіна : «Трудові книжки просто припадають пилом на підприємстві, бо там ніхто не працює, а люди не в змозі їх собі повернути. Зарплата працівників рахується за нульову, тому вони не лише не можуть працевлаштуватися, але й стати на біржу. Їм також відмовляють у субсидіях».
Окрім того, проблемною є ситуація з гуртожитками ЛАЗу, що по вул. Кульпарківській,139, Науковій, 16 та Володимира Великого,16. ТзОВ «Львівавтокомплектація» (що пов’язане із І. Чуркіним) відмовляється знімати з балансу та передавати на баланс місту дані об’єкти. Люди змушені усі комунальні платежі перераховувати ТзОВ «Львівавтокомплектація», яке у свою чергу не розраховується за спожиті послуги ПАТ Львівобленерго, КП «Львівводоканал» та іншим підприємствам. В результаті чого, людям відмикають воду, електроенергію !!!
Сьогодні, працівники підприємства-гіганта опинились у заручниках недобросовісної роботи приватних структур і потребують юридичної допомоги.