На днях сталася страшна трагедія на горі Близниця, де позашляховик зірвався в прірву і загинули батько та син. Одне питання, що робив позашляховик на території Карпатський біосферний заповідник // Carpathian Biosphere Reserve , який є частиною гірського масиву Свидовець, але це питання до дирекції та міністерства екології, адже в заповідниках не те що техніка, але й піші туристи не мають права перебувати.
Але, як би там не було - загинули люди, тому ми про інше, про безпеку. Чому стаються такі трагедії в туризмі та в джипінгу зокрема? Корінь бід це переоцінка власних можливостей та можливостей техніки. Люди купують позашляховики і, як правило, вигулюють по асфальту, але деколи приходить прозріння, чи то помутніння і тестостерон змушує організм до вироблення адреналіну.
Отож:
1. Алкоголь. Так, це №1 Не сідати за кермо не тільки там де може бути поліція, але й там де вона може бути тільки для того, щоб потім провести судмедекспертизу. Вживаючи алкоголь навіть в помірних дозах, ви відключаєте інстинкт самозбереження.
2. Не виїжджайте на бездоріжжя одним екіпажем, а тим більше, один за кермом і без штурмана, а тим більше якщо терен мандрівки для вас незнайомий, а тим більше без практики позашляхового водіння.
Якщо у вас немає досвіду - їдьте в групі з досвідченими водіями.
3. Не вірте рекламі. Навіть авто, за яке ви заплатили 100500 грошей і менеджер салону, і реклама по телебаченні сказали, що це позашляховик, то в більшості вони годяться для того, щоб з’їхати з асфальту на галявинку посмажити шашлик. Позашляховик має бути підготовлений, тюнінгований. Найперше, це колеса з глибоким протектором, що забезпечують добре зчеплення (в народі “драпаки”), друге - лебідка. Як видно на фото з місця згаданої трагедії, екіпаж поїхав на шосейній лисій резині.
4. Оцінюйте правильно погодні умови та можливості зміни погоди. Деколи краще один раз повернутися, щоб потім ще кілька разів тут побувати.
5. Не вмієте орієнтуватись по мапі, не маєте навігації для непересічної місцевості, не орієнтуєтеся в просторі - навіть не думайте з’їжджати з асфальту. Бувають ситуації, коли вам, наприклад, потрібно буде покинути групу, щоб привезти запчастини, чи ще по якійсь іншій причині. Розраховуйте на власні сили.
6. Ну розберіться, врешті-решт, що означають оті всі кнопочки “Lock”, “Low”, “ESP” і коли їх натискати або купіть собі нормальну легкову машину та навіть не мрійте про гірські серпантини.
І пам’ятайте, що так само, як є мисливці з кодексом честі і є браконьєри, так само є джипери, а є просто власники повнопривідних авто. Шануйте природу та заповідні території, бережіть себе та своїх рідних.