У Львові планують реалізувати інвестиційний проект будівництва підвісної оглядової канатної дороги у парку «Високий замок». Нещодавно з цього приводу відбулися громадські слухання. Архітектурна компанія «Укрдизайнгруп» представила нові пропозиції, із врахуванням створення у парку Меморіального комплексу Небесної сотні та окультурення прилеглих територій. Щоправда, ідея побудови канатної дороги викликала двояку реакцію як серед львів’ян, так і серед місцевих депутатів. Форпост вирішив поцікавитися думкою голів фракцій у Львівській міській раді щодо доцільності реалізації цього проекту.
Ігор Телішевський, голова фракції «Українського об’єднання патріотів - УКРОП»:
Зараз не на часі викидати мільйони доларів на вітер
"Львів безумовно мусить розвиватись не лише в контексті безкінечних фестивалів пампухів/пива/вина і інших продуктів харчування. Хотілося б, щоб цей розвиток стосувався більше активного дозвілля львів'ян, туристичної привабливості міста не лише в площині поїсти/випити. Мабуть, такі проекти, як канатна дорога до Високого замку, мають право на життя, і, колись обов'язково мають бути реалізовані. Однак в період, коли місто погрузло в боргах, коли є так і не вирішеною сміттєва ситуація, не працює електронний квиток, а ситуація з транспортом стає щораз критичнішою, мабуть не варто викидати мільйони доларів на вітер, для задоволення непомірних амбіцій окремо узятих чиновників."
Петро Адамик, голова фракції «Блоку Петра Порошенка»:
Це може бути реальною альтернативою іншим видам транспорту
"Бачу тільки плюси від реалізації проекту канатної дороги. Враховуючи стан ґрунтів, наявність Полтви, схованої під землю, нам не світить в майбутньому ні метро, ні підземний трамвай. Канатні дороги можуть бути реальною альтернативою іншим видам транспорту як би це фантастично на перший погляд не звучало".
Тарас Чолій – голова фракції «Української Галицької Партії»:
Я проти перетворення міста в дешевий бордель
"Я не проти інвестицій, але я проти, щоби хтось нахабно заробляв гроші.
В місті Львові є мільйон проблем, куди мали б залучатися інвестиції, а канатка то єдине "напрацювання" цілого управління за роки їхньої діяльності. Робочих місць, нових підприємств - нуль. Лише розваги, ресторани, ярмарки, тощо. Тому я проти перетворення міста в дешевий бордель.
Не на часі, та й з історичної точки зору, ще бракує, щоб дикі туристи будуть їздили нам над головою".
Валерій Веремчук – голова фракції «Народного контролю»:
Це цікава інфраструктурна задумка
"Фракція «Народний контроль» підтримала під час голосування будівництво канатної дороги на Високий Замок. Але винятково як інвестиційний проект. На нього не виділятимуться гроші із міського бюджету. Це цікава інфраструктурна задумка, які мають реалізовуватися у Львові. Такі речі лише сприяють розвитку міста, привертають до нього увагу – туристів, інвесторів. Думаю, у підсумку, канатна дорога матиме багато прихильників і серед львів’ян".
Маркіян Лопачак – голова фракції ВО «Свобода»:
При належній реалізації - це дійсно хороший проект для міста
"Свобода" однозначно підтримує залучення інвестицій у Львів та реалізацію в місті адекватних інвестиційних проектів.
Щодо канатної дороги, то важливо врахувати зауваження щодо корегування проекту з врахуванням будівництва майбутнього меморіалу Героям Небесної Сотні на вулиці Кривоноса. Про це наголошували також на нещодавніх громадських слуханнях.
При належній реалізації - це дійсно хороший проект для міста".
Нагадаємо, як пишуть «Коментарі.Львів», нині є шість варіантів будівництва канатної дороги. Дві найбільш оптимальні – перша станція на «Губернаторських Валах» або на площі Данила Галицького – затвердили на містобудівній нараді кілька тижнів тому. Кожна з пропозицій включає не лише зведення канатного витягу на Високий замок, а й облаштування вулиць, зокрема Замкової, Гуцульської, Опришківської, Кривоноса та Ужгородської.
Щодо вулиці Ужгородської, то головний архітектор проекту Ігор Кузьмак пропонує зробити із неї, на кшталт київського, львівський узвіз, як одну з найстаріших вулиць міста, яка з’єднує історичний центр із підніжжям гори.
«До Високого замку туристи найчастіше ходять вулицею Кривоноса, проте львів’яни знають виходи з вулиць Опришківської, Замкової, Ужгородської. Ми пропонуємо організувати туристичні підходи до гори з різних сторін. Це вимагає приведення їх до відповідного стану. Наприклад, на Замковій прокласти тверде покриття та пустити туристичні автобуси», – пропонує Ігор Кузьмак.
Також за доповненими пропозиціями планують перенести парковку туристичних автобусів із вулиці Винниченка на вулицю Гуцульську, а під пагорбами облаштувати дворівневий підземний паркінг.
«Канатна дорога повинна не тільки катати людей, а везти їх на якісь атракції. На горі високого замку вже 800 років є залишки стіни замку, який будували король Данило і король Лев. Вона могла б стати основною атракцією, але стіна нині перебуває у жахливому стані», – каже історик Олександр Василюк. Також він запропонував внести до проекту і облаштування Лисої гори, яка через дощі вимивається.
Оптимальна площа самої станції складатиме 30х15 м кв. Поблизу будуть розташовані каси, туалети та інформаційні центри. Будівництва кафе, ресторанів чи готелів у детальному плані проекту не передбачені. Приблизна вартість будівництва дороги складає 10 млн.євро. Планується, що це буде повністю інвестиційний проект без залучення бюджетних коштів.
За словами авторів детального плану території, основна мета будівництва канатної дороги – безперешкодний доступ до неї не лише туристів, а й людей з обмеженими можливостями. Тому консультації для розроблення різних варіантів будівництва надавала німецька фірма з будівництва канатних доріг «Doppelmayr».
За інженерними розробками німецьких фахівців, дорога має проходити над кронами дерев і знижуватись у місцях розгону. У такому випадку там можлива ліквідація кількох дерев. За результатами досліджень зелених насаджень Високого замку, які провели у НУ «Львівська політехніка», виявилось, що на кожному етапі гори є по 3-4 малоцінні дерева, які або хворі, або сухостої, які можна зрізати.
Про зведення канатного витягу на Високий Замок заговорили ще минулого року, проте нещодавно у Львові відбувся конкурс на будівництво Меморіального комплексу Небесної Сотні, переможцем якого став громадський простір з меморалізацією подій Революції Гідності на території вулиці Кривоноса («Губернаторські Вали»).
«Ідея створення Меморіального комплексу цим проектом повністю нівелюється. Там є міст для відпочинку молоді, зелені газони де можна буде випити пива. Але повністю нівельована ідея створення меморіального комплексу», – каже батько загиблого героя Небесної Сотні Григорій Жаловага.
Проте за словами головного архітектора Львова Юліана Чаплінського, обидва проекти не мають заважати одне одному, оскільки меморіал планують розмістити на південних терасах валів, а першу станцію канатної дороги за дитячим майданчиком на території скверу «На валах».
В результаті громадських слухань в архітектурній компанії «Укрдизайнгруп» заявили про розробку нової візуалізації, з врахуванням будівництва Меморіального комплексу Небесної сотні.