Нещодавно у Львові нарешті було оголошено про проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах Львова. Уже став відомим і персональний склад тих людей, які і будуть розподіляти автобусні маршрути серед міських авто перевізників.
До складу комітету увійшли Ірина Маруняк, керівниця Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради; Гелена Пайонткевич – головний юрист міськради; Роман Чабан – головний спеціаліст Управління транспорту ЛМР; Роман Вахула – представник Нацполіції; Роман Бойко – представник «Укртансбезпеки» у Львівській області; Віталій Свінціцький – депутат ЛМР (фракція «Народний контроль»), член постійної комісії інженерного господарства, транспорту, зв’язку та житлової політики; Ігор Корончевський – депутат ЛМР (фракція «Самопомочі»), член тої самої комісії; Олег Романюк – представник МВС; Юрій Кривенко – представник профспілки працівників автотранспорту; а також громадські активісти: Мирослав Голяк (ГО «Львів – безпечне місто»); Назар Бай (ГО «Розвиток громади»); Ірина Рєвунова (ГО «Центр безпеки міста»); Андрій Вихопень (ГО «Львівська політика»); Віталій Пітула (ГО «Центр міського сервісу») та Антон Шишкін (ГО «Смарт-Львів»). «Форпост» вирішив провести невелике розслідування на тему «хто є хто» серед громадських активістів, представлених у конкурсному комітеті.
Отож Мирослав Голяк нині виконує обов’язки голови громадської ради при Управлінні транспорту Львівської міської ради. Став відомим у 2012-3 році по ініціативі «Дайте пройти!» метою якої було привернення уваги до несанкціонованого паркування на тротуарах. У 2015 році балотувався в депутати Львівської міської ради від «Самопомочі». Пан Мирослав є приватним підприємцем, який працює у галузі ІТ. За даними ЄДР Мінюсту України, його бізнес зареєстровано у Пустомитівському районі. Як свідчить той же ЄДР, у склад конкурсного комітету його делегувала громадська організація, засновниками якої є Яромир Володимирович Шевців та Дмитро Володимирович Тацій. Пан Яромир приходиться рідним братом депутату ЛМР від «Самопомочі» Андрію Шевціву, який довший час був лідером промерської фракції. Пан Мирослав Голяк, до речі, є іще помічником-консультантом депутата ЛМР від «Самопомочі», радника мера Львова з питань інфраструктури Олега Шміда. Цікаво, що сам Мирослав Голяк разом із Тарасом Романишиним та Оксаною Страз є засновником одного із ГО, яке делегувало у комітет своїх членів – «Центр міського сервісу», яке зареєстровано саме у тому будинку на площі Міцкевича, де і офіс «Самопомочі». Мирослав Голяк також входить до складу Міської комісії з безпеки дорожнього руху, яка вирішує питання із організацією руху на львівських вулицях.
Назар Бай є представником ГО «Розвиток громади». Відомий тим, що покинув склад громадської ради при управлінні транспорту. Само ГО «Розвиток громади» за даними ЄДР позиціонує себе як «орган самоорганізації населення». Засновниками ГО є Роман Цигилик, Андрій Болюбаш, Олександр Веремеєнко, Олег Долінський, Ігор Лапінський, Роман Лобода, Василь Сабадаш, Назар Сенів, Юрій Татомир, Володимир Фіщук та Оксана Цікайло, керівником ГО є Анатолій Піцань. Один із засновників ГО – Роман Богданович Лобода нині є заступником начальника управління «Укртрансбезпеки» у Львівській області.
Ірина Рєвунова широкому загалу відома як журналістка інтернет-видання «Zaxid.net», яка часто дописує на тему транспорту. Власником цього інтернет-видання є ТРК «Люкс», яке належить дружині чинного мера Львова пані Кіт-Садовій та Роману Андрейку. Делегувало пані Ірину до складу конкурсного комітету ГО «Центр безпеки міста», засновниками якого є Юрій Діль, Оксана Страз та Тарас Романишин. Як і ГО «Львів – безпечне місто», і ця ГО ділить «дах» із «Самопоміччю» на площі Міцкевича.
Андрій Вихопень представляє нині ГО «Львівська політика». Довший час уже він пов’язаний із політичною силою Юлії Тимошенко – партією «Батьківщина». Засновниками ГО «Львівська політика» є сам пан Андрій, Оксана Маруняк, Ірина Марушкіна та Юлій Рудницький.
Віталій Пітула у конкурсний комітет потрапив по квоті ГО «Центр міського сервісу», засновником якого є інший член конкурсного комітету Мирослав Голяк. Пан Віталій на початку 2010-х років працював на посаді заступника директора Львівського комунального АТП – 1 і був звільнений з неї за ініціативи можливо найвідомішого директора цього комунального перевізника Михайла Сидоровича. Минулоріч пан Пітула також брав участь у конкурсі на заміщення посади начальника управління транспорту ЛМР. За даними ЄДРу, пан Віталій Пітула зареєстрований приватним підприємцем у Жидачеві і займається бізнесом, пов’язаним із автотранспортом. Наразі пан Віталій Пітула є членом громадської ради при Управлінні транспорту та Міської комісії з безпеки дорожнього руху.
Останній учасник конкурсного комітету від громадськості – це Антон Шишкін. Він став відомий як «адепт» електронного квитка іще у 2012 році. Є членом громадської ради при Управлінні ІТ Львівської міської ради. Як свідчить резюме, подане Антоном Шишкіним у 2015 році, він із жовтня 2013 року працював на посаді заступника начальника управління міжвідомчої координації Департаменту розвитку, яке на той момент очолював теперішній заступник міського голови Андрій Москаленко. Антон Шишкін є засновником ГО «Смарт – Львів» разом із Павлом Бєлоусовим із Криму, Анастасією Зайцевою, Олексієм Жаріковим та Анною Малик.
Отож, маємо наступний «розклад» – четверо членів конкурсного комітету є повністю контрольовані міським головою Андрієм Садовим, оскільки є банально його підлеглими, також маємо депутатів від «Самопомочі» пана Ігоря Корончевського та від «Народного Контролю» пана Свінціцького – остання фракція часто синхронно голосує із «Самопоміччю». Серед «громадських активістів» абсолютна більшість – четверо осіб прямо чи опосередковано зв’язана із політичною силою міського голови. Отож більшість, яка готова проштампувати таке «нарізання пирога», яке потрібно міському голові забезпечена.
Із цікавих моментів, які пов’язані із нинішнім конкурсом на перевезення, то маємо констатувати наступне – ні в.о. начальника управління транспорту пан Олег Партика, ні його заступник Ігор Собенко не введені до складу конкурсного комітету, те саме стосується і Андрія Білого, який у Департаменті житлового господарства та інфраструктури курує питання транспорту. Щодо громадських активістів – то лише допомоги звичайного «Гугла» та ЄДРу Мінюсту можна виявити, що більшість із них так чи інакше пов’язані із партією «Самопоміч», міським головою та його заступником.
Який із цього висновок – із самого початку конкурс на автобусні перевезення набирає рис скандальності. Не виключно, що саме неоднозначний склад конкурсного комітету може стати причиною чергової відміни самого конкурсу – все зшито занадто білими нитками. Ну що ж, побачимо, що буде…