Простій корабля за місяць може складати 700 тис. євро, а йдеться про сотні кораблів з зерном, які щоденно стоять в Босфорі.
Якщо починати рахувати з 1 серпня минулого року, коли де-факто рушили кораблі гуманітарним коридором, то збитки реально можуть становити близько мільярда доларів. Простій корабля за місяць може складати 700 тис. євро, а йдеться про сотні кораблів, які щоденно стоять в Босфорі.
Більше країн-партнерів будуть дотичними до проблем України, тим сильніше буде поштовх, щоб впливати на ситуацію у Чорному морі. Зокрема, Китай закуповує багато українського зерна і зацікавлений у функціонуванні зернового коридору, а також такими партнерами можуть бути країни Африки та Азії. Проте для уникнення збитків товаровиробниками не менш важливою є ситуація в середині України.
Прикра ситуація склалася в Одеській області на елеваторі компанії «ТРАНССЕРВІС 2008», яка нещодавно заблокована Бюро економічної безпеки. Компанія працює у рамках зернової ініціативи і пов’язана з десятками підприємств, які перевалюють зерно, користуючись послугами «ТРАНССЕРВІС 2008». БЕБ звинуватило одне з підприємств, а заблокувало роботу цілої компанії. Це теж простої і великі втрати, які сьогодні несуть товаровиробники. Ми багато звертаємось до світу за допомогою, але нам слід уважніше ставитися до роботи певних правоохоронних органів, які фактично гальмують роботу прозорого бізнесу.