Через абсолютно приватні причини опинився я сьогодні в міському палаці культури ім. Гната Хоткевича. У ньому якраз розпочинався гала-концерт переможців фестивалю «Всеукраїнський фестиваль Українська Коляда 2017».
Очевидно, що основними глядачами були батьки та родичі переможців, у яких основними проблемами було або переодягнути у концертний стрій своє чадо, або зайняти зручне місце у залі і не проґавити виступ того, заради кого прийшов. Тому роздивлятись у різні боки у них не було часу. А у мене був. Досить швидко мені у очі кинулись надруковані на папері формату А4 великими буквами вказівники з написами: «ФОТО&ВИДЕО. Яркие моменты ваших выступлений».
Такі написи мовою ворога і окупанта на офіційному заході у держаній будівлі мене дещо здивували, але досить швидко у фойє я побачив кольорову рекламу тією ж мовою країни, яка вбиває і мордує наших людей і власне тих, які, як я зрозумів, здійснюють фото- та відеосупровід дійства. Кожен з них був одягнений у камізельку, на якій на спині був той же напис. Особливо гротескно у цій камізельці виглядав фотограф, на голові якого була сучасна модна зачіска "козацький оселедець".
Мене це навіть не обурило. Мені на душі стало страшенно прикро і гірко...
Байдужість учасників та глядачів, які здебільшого є родичами учасників, можна зрозуміти. Їхні помисли зорієнтовані або на власний виступ, або на перегляд виступу та нагородження і на такі речі після тривалого перебування у агресивному російсько-англійському та безграмотно-українському інформаційному середовищі вони просто не звертають уваги на мову повідомлення — улюблений зомбувач та міська реклама успішно до цього привчили.
Запитання виникають до чотирьох інших категорій учасників цього дійства.
До дирекції палацу мистецтв. На вашому сайті написано: "...головне завдання нашої діяльності залишається незмінним — це підтримка, продовження і розвиток культурних традицій нашого міста та держави". Яку культуру і які традиції нашого міста Ви продовжуєте, якщо допускаєте у державній будівлі на офіційному всеукраїнському заході рекламу і інформаційні повідомлення мовою ворога? Невже "єдіного руского міра"?
До членів «Фото & Видео». З яких міркувань Ви приїхали до Львова, де переважаюча більшість місцевого населення спілкується українською, з російськомовною рекламою. Якщо не задумувались над цим, то це не робить Вам честі і викликає питання стосовно Вашої фаховості. Якщо із традиційним зневажливим відношенням до українців «і так поймут..., а ми етого бидляцкого язика использовать не будем..», то це ні не додасть Вам позитивного іміджу, ні не покращить відношення, ой ще великої частини тих, що ще живі, львівян, до російськомовних.
До журналістів. Фестиваль триває три дні. Очевидно, що всі три дні на ньому була присутня російськомовна реклама. Де ж Ваша пильність? Скажете дрібниця? Але у гібридних війнах дрібниць не буває — капля камінь точить.
До міської влади та депутатів. Де Ви? Де Ваш патріотизм? Невже Вас там немає тільки через те, що копійки там не заробиш?
Двадцятихвилинне перебування у фойє, особливо коли біля реклами проходили діти у національних строях, викликало дежавю — "Новогодній огоньок", тільки поміняли дату, а замість партії називають Різдво і так далі за сценарієм...
І хто ж це вирішив, що ми — П'ємонт?!!