Гуртовому ринку “Шувар” вдалося об’єднати на одній території кращих підприємців. Вони щодня вдосконалюють асортимент і не збираються зупинятися. Підприємці — справжні знавці своєї справи, тому так багато клієнтів приїжджають за покупками саме на ринок ”Шувар”.
Володимир Клюс — співвласник бренду “Родинна щедрість”, підприємець ринку “Шувар”:
“Одного разу я подумав, чому би не створити той продукт, який би запам’ятався людям — і своєю назвою, і якістю. Щоб коли людина хотіла би щось приготувати чи щось зробити для себе й для родини, то вона би згадувала про наш продукт. Якось так і виникла назва “Родинна щедрість”.
Тож будь-який продукт під цією торговою маркою має належну якість, щоб можна було сміливо готувати якусь страву для своєї родини. Нам було важливо, щоб бренд викликав позитивні асоціації, щоб люди його пам’ятали та розуміли. І ми цього досягли.
Потрібно починати і не боятися.
Якщо ви хочете стати підприємцем, то вартує тільки почати. У кожного з нас є сумніви щодо того, чи треба щось робити й на щось зважуватися. Потрібно позбутися їх і сказати собі: “Я хочу, я зможу і я це зроблю!”.
Звісно, від зародження ідеї до її втілення потрібен час, довелося зіштовхнутися з різними нюансами. Перш за все, це визначитися з назвою. Далі нас чекав документальний процес, потрібно було зареєструвати свою торгову марку.
Люди завжди бояться брати нове. Тому ми докладали багато зусиль, щоб показати, що ми присутні на ринку й наша продукція дійсно якісна й варта уваги.
Робота допомагає згуртувати родину, об’єднує наші інтереси.
Сімейний бізнес має багато переваг. Власне, сама назва “Родинна щедрість” говорить про те, як багато для нас значать сімейні цінності. Ще колись цю роботу розпочали мої батьки — мама Марія та батько Степан. Зараз ми працюємо в парі з братом Степаном, ще батько допомагає.
Я не бачу недоліків у сімейного бізнесу. Звісно, в нас бувають різні думки щодо певних ідей, але ми вміємо йти на компроміси, все обговорити й дипломатично вирішити питання.
За освітою я фінансист-економіст. Справу з грошима маю, але потрібні знання мені дало не навчання у виші, а спілкування з людьми.
Я закінчив навчання у фінансовій академії з відзнакою. Мав йти до Державної казначейської служби, але не захотілося. І замість того, щоб стати молодшим торговим представником, я пішов працювати вантажником. Всі дивувалися, мовляв, чому так. А мені просто хотілося подивитися, як побудована ця структура, як все працює “зсередини”. І за півроку роботи я отримав підвищення й зрештою дійшов до посади молодшого торгового працівника.
Після цього вже звільнився та почав свою справу. Тоді й зараз під час роботи я постійно спілкувався людьми, і це багато чого мені дало. Завдяки цьому я знаю, як саме й про що варто говорити з різними людьми.
“Не судіть про книжку за обкладинкою” — так само і з бакалійною продукцією.
Спочатку покупці звертають увагу на яскравість упаковки. Але якщо цукерка має гарну обгортку — це не означає, що вона всередині солодка. Тож підприємцям потрібно почати з реклами та презентації продукції. Багато залежить від продавця — як він розкаже про товар, чи порекомендує. А після покупки клієнт вже визначить якість. Якщо у продукту буде не лише гарна упаковка та презентація, а й висока якість, то він матиме попит.
У нас часто з’являються у продажу нові товари, діють акційні пропозиції. На ринку “Шувар” взагалі дуже великий асортимент будь-якої продукції, і не тільки бакалійної. Адже всі, хто хоче щось продати, їде сюди, бо знає, що це найбільш популярний ринок в Україні.
Багатьом потрібен час, щоб адаптуватися та зрозуміти, що вони потрапили не просто до колективу, а до родини.
Без колективної роботи нам би не вдалося досягти успіху. Саме наш колектив вплинув на формування бренду. Ми дуже цінуємо кожного працівника й вдячні всім за сумлінну й продуктивну працю.
Важливо відповідально ставитися до підбору та навчання персоналу. У нас відбувається відбір із трьох етапів, незалежно від вакансії. Ми багато спілкуємося з людьми, даємо завдання, щоб побачити, як вони реагуватимуть на різні ситуації. Тоді “малюємо” психологічний портрет кандидата і робимо висновок, наскільки він нам підходить. Якщо це продавець, то він повинен вміти знайти контакт із клієнтом, правильно подати товар, щоб заохотити його купити.
Ми регулярно проводимо тренінги, щоб підвищити ефективність праці колективу. Наприклад, минулого року до нас приїжджала Людмила Калабуха. Вона розказала, як правильно перевести будь-які робочі моменти в ефективні або легко вийти зі складної ситуації, перевівши її на жарт. Бізнес-тренер Володимир Горак провів лекцію для менеджерів із продажу. З його допомогою колектив поборов "страх продажів" і скоротив "дебіторську заборгованість".
Час від часу ми виїжджаємо разом на відпочинок. Це допомагає позбутися непорозумінь, зміцнити стосунки всередині колективу та всіх згуртувати. Також раз на місяць проводимо загальні збори, де торкаємося нагальних питань і думаємо над їх вирішенням. Якщо я дізнаюся про конфліктні моменти в колективі, то ми всі разом їх обговорюємо та залагоджуємо.
Ми запропонуємо нові робочі місця у HoReCa Centre на ринку “Шувар”.
Вже скоро відкриється HoReCa Centre, і у нас багато планів. Потрібно ще обговорити й з’ясувати деякі моменти, але, звісно, ми плануємо розширюватися. Нам потрібні будуть нові люди у команду, тож запропонуємо різні вакансії. Як мінімум шукатимемо продавця чи кількох, комірника чи комплектувальника.
Раніше коли приймав на роботу працівників, то звертав увагу тільки на те, як вона поводить себе під час співбесіди й на досвід роботи. Із часом зрозумів, що люди можуть розкривати свої здібності й демонструвати справжні якості згодом — вже в робочому процесі.
Дуже сподіваюся, що HoReCa Centre відкриє нові можливості для нашого бізнесу. Є надія, що цей проект покаже себе з хорошої сторони. Будемо допомагати один одному розвиватися: ми — “Шувару”, а “Шувар” — нам. Підприємці ринку повинні стати наче однією родиною. Ми готові!
HoReCa Centre — торговий павільйон кондитерських і бакалійних виробів на оптовому ринку «Шувар», який почне функціонувати 1 листопада. Офіційне відкриття відбудеться 17 листопада о 10:00.