Напередодні старту нового телесезону «Форпост» поспілкувався з директоркою ТРК «ПЕРШИЙ ЗАХІДНИЙ» Ольгою Цап. Чим канал живе, яких принципів дотримується, чи важко сьогодні робити телебачення – читайте в інтерв’ю.
- Ольго, на твою думку, «Перший Західний» - вже упевнений гравець на інформаційному ринку регіону і України?
- Так, ми розвиваємося і за два з половиною роки насправді зробили дуже сміливі кроки. За цим стоїть велика праця і підтримка. Сьогодні «ПЕРШИЙ ЗАХІДНИЙ» – це відкрита платформа для дискусій, яка сприяє формуванню в Україні громадянського суспільства. І мова не лише про захід нашої країни, адже із кінця липня ми мовимо вже з 6 (шести!!!) передавачів на сході країни – з Бахмутівки, Зоринівки, Білолуцька, Біловодська, Сватового і Марківки на Луганщині! Тепер «ПЕРШИЙ ЗАХІДНИЙ» – це вже офіційно телерадіокомпанія і наступного року ми активно вливатимемося і в радіопростір! Ми уп’ятеро збільшили свою присутність у кабельних мережах, отримали дозволи на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення. Також модернізували цифрову ефірну апаратну, підписали угоду з телеканалом «НТА» і 18 годин на добу транслюємося на Львів і Львівщину. А ще – капіталізували наше комунальне підприємство і вартість його зросла, а на кошти зароблені власноруч, купили ще один автомобіль для знімальних груп. Скажу відверто, не все дається легко. До прикладу, ми власними силами реконструюємо студію. Це реально непросто, бо вона маленька, але нам таки вдалося трошки збільшити територію знімального майданчика, закупити нові декорації, освітлення. Ми щоденно працюємо для того, аби наш глядач оперативно отримував об’єктивну, збалансовану та перевірену інформацію. Реагуємо на проблеми глядачів і виклики суспільства, співпереживаємо разом з героями наших передач, навчаємо і консультуємо, обговорюємо найгостріші питання, розважаємо і надихаємо, пропагуємо українське і об’єднуємо Україну. Ми ставимо собі високу планку і в праці її досягаємо!
- Ви декларуєте, що не змінюєте і не адаптовуєте принципи роботи під когось. Але ЗМІ – це поле битви, де завжди за всіма стоять чиїсь інтереси і чиїсь гроші. Як можливо комфортно говорити те, що вважаєш за потрібне, в таких умовах?
- Так, ми однаково відкриті для усіх! Знаєш, чому це можливо? Тому що ми – не комерційна структура, а комунальний канал, такий, який сміливо можна називати – громадське або ж суспільне телебачення. Ми не обслуговуємо політичні сили чи чиїсь бізнеси, відтак і маємо ширші можливості. Сьогодні – це не всім дозволена розкіш.
- Чи вигідно зараз, у час електронних ЗМІ, вкладати гроші в традиційне ТБ? Чи має це сенс у світі швидкої інформації?
- Ну, я б так питання не ставила, звісно, бо не все у світі має існувати виключно заради якоїсь матеріальної вигоди. Але і вигоди бувають різні, тому ок, відповідаю: так, сенс вкладати гроші у розвиток телебачення є. Поясню, що саме маю на увазі. Візьмемо, до прикладу, нашу цільову аудиторію і територію покриття. Наш глядач – це люди від 30 років, звичайно, значна частина з них користуються інтернетом. Але проживають ці люди і в містах, і в селах, і що старші вони, то більшу перевагу віддають традиційній формі отримання інформації. Також не забуваймо про те, що ТБ – це не лише новини! Думаючі люди хочуть більшого! Тому ми маємо для них дискусійні ток-шоу, програми, в яких над чистим інформуванням стоїть аналіз, пошук компромісу чи, навпаки, пошук єдино правильного рішення. Одночасно ми закликаємо до самоосвіти і даємо інструмент, як от у випадку із проектом «Правова допомога». Ніхто не забув і про розважальний жанр – з «Першим Західним» можна і відпочити. Для чого ми це робимо? Для того, щоб глядач отримував якісний український контент. Бо, якщо цього не робитимемо ми – ефір заповнять іншим продуктом. Пам’ятаймо, в який час живемо, і з якими викликами маємо давати раду. Інформаційні війни – це не десь далеко і з кимось чужим, це тут, у наших домівках, де з екранів і радіоефірів іде такий наступ замаскованого ворожого впливу, що його і розпізнати не завжди просто. Тому, кажучи простіше, вкладати гроші в правдиво українське телебачення – це вкладати гроші у розвиток інформаційного суспільства і його безпеку. Адже ми вже бачимо, що відбулося, коли цього не робили ми – вклали інші.
- «Перший Західний» починає новий телевізійний сезон. Але усе вже придумали до нас. Чи ти думаєш інакше? Чи потрібно щось вигадувати нове, аби зацікавити глядача?
- Думаю, що власне, вигадувати якраз не треба, треба бути чесними – цим, на жаль, зараз можна більше здивувати. Наш глядач – розумний, вимогливий, допитливий, готовий до дискусії, готовий чути різні думки. Ми любимо свого глядача та поважаємо. І формування контенту відбувається саме із врахуванням цього. Шок, сенсація, «блискавка» - це зовсім не наш формат. Ми не прагнемо стати профі у клікбейті! Придумати інтригуючий заголовок, спотворити зміст за допомогою слів «Терміново!», «Ви не повірите!» та інших звернень, змінюючи при цьому сенс інформаційного приводу… Ні, це не журналістика і це не наш вибір. Недомовки на межі з дезінформацією, картинка, яка контрастує з текстом, а сама новина відсилає до теорії змови – це інтригує, але це тимчасово, наше ж завдання – бути постійним і вірним супутником, якби це, можливо, і не звучало банально.
Ми ставимо собі високу планку стосовно моральної і етичної сторони журналістики. Ніякі рейтинги у світі не вартують демонстрації жорстокості, до прикладу, або ж відвертого людського болю. На почуттях ми не гратимемо ніколи. Крапка. І ще в нас діє правило, що іноді таки краще промовчати і цим самим не зашкодити , але так, не бути у мейнстрімі.
- Ольго, розкажи про новий телесезон. Чого чекати глядачам? Нових проектів, нових облич?
- Новий сезон – улюблені і нові проекти та обличчя. Я радію, що до нас у команду приходять нові спеціалісти з різних сфер, часом навіть абсолютно не дотичні до журналістики, але круті у своїх професіях. Для нас – це знахідка і велика перевага! Ми, безумовно, не женемося за прізвищами, але високо цінуємо допомогу і участь у підготовці програм тих, чиє слово має вагу у суспільстві. Обіцяю, що вже незабром ми вас таки здивуємо і потішимо! Ми закрили програму «Право на вибір», бо вона вже виконала свою місію. Натомість Дмитро Посипанко з новим співведучим, Віктором Біщуком, започатковують нову програму у новому для нас форматі. Також вже на стадії підготовки проект про здоровий спосіб життя – правильне харчування і фізичну активність. Прийшов час і змінити звичний формат «Правових консультацій»: із жовтня нова програма вже буде орієнтована на значно ширшу правову допомогу, аніж це було досі. А ще ви побачите відомих, публічних людей з абсолютно іншого боку у новому проекті «Без політики». Але і це ще не все, проте усіх карт я вам не відкрию, тому дивіться «ПЕРШИЙ ЗАХІДНИЙ»!
Розмовляла Оксана Горішня