Відповідно до проведеного ЛКП «Львівавтодор» тендеру, проект реконструкції вулиці Бандери буде розробляти ДП «Містопроект». Цей проект обійдеться місту в 1,749 млн. грн.
ЛКП «Львівавтодор» завершило тендер на розробку робочого проекту із реконструкції вулиці Степана Бандери у Львові. Цей проект буде вартувати 1,749 млн. грн. і розроблятиме його ДП «Містопроект» у Львові. Такі дані з’явилися в системі публічних закупівель «Прозорро» (посилання – https://prozorro.gov.ua/en/tender/UA-2019-01-03-000540-a).
З приводу цього тендеру на сторінці ЛКП «Інститут просторового розвитку» з’явився розлогий негативний пост. Це підприємство, яке було створено 2016 року, нагадаємо, очолює радник міського голови Олег Едвардович Шмід, який отримав освіту інженера-енергетика та журналіста і в свій час працював в одній із популярних львівських газет, а потім переключився на розвиток вело інфраструктури у Львові та став позаштатним радником Садового.
У пості, написаному від імені ЛКП «Інститут просторового розвитку» на офіційній сторінці цього підприємства у «Фейсбуку» (посилання – https://www.facebook.com/spatialdevelopment/) йдеться, що підприємство свідомо відмовилося від участі в тендері на розробку цього проекту, адже технічні умови на реконструкцію прописані, нібито таким чином, що якісна розробка проекту, на думку інституту, стає неможливою. Не задоволені у ЛКП «ІПР» і очікуваною вартістю закупівлі проектних послуг – колеги пана Шміда вважають, що проект реконструкції ділянки вулиці довжиною біля 1 кілометра має вартувати не менше 6,2 млн. грн. із ПДВ.
В «Інституті просторового розвитку» вважають, що значні кошти потрібно витратити на геодезичні заміри вулиці, геологічні дослідження території, отримання технічних умов і погоджень, оплату роботи субпроектувальників по підземних комунікаціях, трамвайних коліях, контактній мережі, вуличному освітленню та ін. Всі ці роботи «на стороні», вважають в ЛКП «Інститут просторового розвитку», потрібно витратити 5 млн. грн. І лише 1,2 млн. грн. тоді залишиться на розробку дорожньої частини на благоустрою.
«Замовник проектування – ЛКП «Львівавтодор» – у розрахунках очікуваної вартості проекту вирішив цього разу скористатися не державними розцінками (які нещодавно якраз піднялися у 2,5 рази), а відштовхнутися від вартості зробленого раніше проекту, причому у якості такого аналогу взяв вулицю Городоцьку, запроектовану аж у 2010 році. В результаті після застосування інфляційних коефіцієнтів розробку проекту було виставлено на тендер із очікуваною ціною 3,2 млн.
Отже, у сьогоднішніх торгах переміг ДП ДІПМ “Містопроект” із фінальною пропозицією 1,749 млн. Пікантна деталь – у своїй заявці у якості ГІПа “Містопроект” вказав Сергія Фіалковського, який вже давно працює не в них, а в нас у «Інституті просторового розвитку». Друге місце посіло львівське ТзОВ «Трамдорпроект» із пропозицією 1,75 млн.
Якою буде якість проекту, розробленого за суму, майже вчетверо меншу за державні розцінки та хто реально погодиться його розробляти - риторичні запитання. Але абсолютно точно, що такі вихідні умови відсікли багатьох достойних проектантів, які роблять якісні проекти та цінують свою роботу, а кінцевий результат вкотре може вийти дуже сумним.
Ми зі своєї сторони намагалися донести до керівництва «Львівавтодору» те, що виставляти на тендер на таких умовах проект, якому передував такий довгий та непростий процес попередніх досліджень, партисипації та моделювання, це дуже невдала ідея, яка може дуже зіпсувати міжнародний імідж Львова, але їхнє рішення залишилося без змін», – написано на сторінці ЛКП «Інститут просторового розвитку».
Звернемо увагу, що керівництво ЛКП «Львівавтодор» нещодавно в четвертий раз за трохи більше, ніж рік, змінилося – в.о. директора підприємства стала Оксана Єстеферова, яка раніше працювала у компанії «Procter & Gamble» та у Херсоні на панчішній фабриці. Вона змінила на посаді Євгена Калитича, який до того очолював «Львівавтодор» теж в якості виконувача обов’язків. До Євгена Калитича, теж у статусі в.о. директора підприємства «Львівавтодором» керував помічник депутата Львівської міської ради Олега Берези Роман Познанський. Сам пан Береза, до речі, теж очолював «Львівавтодор» до кінця 2017 року. Судячи із біографії очільниці «Львівавтодору», вона, вочевидь, працювала разом із заступником директора департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрієм Білим, який теж працював у компанії «Procter & Gamble»
Щодо ЛКП «Інститут просторового розвитку», то його очолює позаштатний радник міського голови Львова Олег Шмід. Він має дві вищі освіти, але жодна із них – не в галузі архітектури чи дорожнього будівництва. Олег Едвардович є випускником Львівської політехніки як інженер-електрик і Національного університету імені Івана Франка, як журналіст. Цікаво, що деякий час він сам працював у ЛКП «Львівавтодор» і займався там проектуванням вело інфраструктури.
Згадаємо ще, що очолюваний паном Шмідом «Інститут просторового розвитку» разом із КУ «Інститут міста», яке очолює пан Олександр Кобзарєв, уже витратили біля 80 тисяч євро на перед проектні пошуки по реконструкції вулиці Бандери, хоча якогось реального проекту за результатами воркшопів «Вулиця для всіх» представлено не було.
Під час громадських слухань, які відбулися в кінці 2017 року, громада Львова визнала «ескізний проект» розроблений фахівцями «Інституту просторового розвитку» спільно із КУ «Інститут міста» незадовільним і запропонувала власні настанови із реконструкції вулиці, які включали, зокрема, збереження чотирьох смуг для руху (із виділеними смугами для громадського транспорту вздовж трамвайних колій), а також історичного забрукування. Під час громадських слухань між Олегом Шмідом та одним із представників мешканців вулиці Бандери ледь не счинилася бійка.
Додамо іще, що як стало відомо із відповіді Олега Шміда на депутатські запити депутатів ЛМР Тараса Чолія та Ігоря Зінкевича, у ЛКП «Інститут просторового розвитку» наразі працює лише двоє проектувальників, які мають відповідні сертифікати на право проектування. Це Сергій Фіалковський, який по сумісництву працює у ДП «Містопроект» та Микола Шеремета, який має власний проектний бізнес – фірму «Sheremeta ArchitectGroup». Очільником одного із відділів ЛКП «Інститут просторового розвитку» є к.т.н. Роман Зубачик, який паралельно працює теж начальником відділу в ЛКП «Львівавтодор» – такі принаймні дані розміщені на сайті Львівської міської ради. Раніше у ЛКП «Інститут просторового розвитку» працював іще один сумісник із «Львівавтодору» - інженер Ігор Могила, який також очолив відділу розвитку в ЛКП «Львівелектротранс» після приходу на підприємство на посаду директора Олега Берези.
Отож, як бачимо, в цьому конфлікті двох різних комунальних структур йдеться аж ніяк не про інтереси львів’ян (вони під час громадських слухань визнали напрацювання проекту «Вулиця для всіх» незадовільними), а про внутрішню боротьбу між різними групами впливу в оточенні міського голови Львова Андрія Садового.